ملت بزرگ ایران اسلامی بر مبنای عدالتخواهی بنا شده است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی برمبنای عدالت‌خواهی بنا نهاده شده و تنها چیزی که برایشان مهم است این است که حق وحقوق هر کسی در جای خود باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در آئین نواختن زنگ استکبارستیزی که به صورت نمادین در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده است که این روز یادآور سه واقعه مهم در تاریخ ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز در تاریخ کشور به عنوان روز استکبارستیزی به ثبت رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه تظاهرات دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷ به دلیل دخالت‌هایی  استکبار در ایران بود که به عناوین مختلف دخالت می‌کردند، افزود: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، شهادت جمعی از دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان این سه واقعه تاریخی است که هر کدام در دوره وقوع تأثیرگذاری ویژه خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: این اتفافات نشان می‌دهد ملت بزرگ ایران بدلیل تاریخ تمدنی و تاثیر ازش‌های دینی و فرهنگی و اسلامی خود همواره در مقابل استکبار به مبارزه برخواسته  و هیچگاه اجازه تعدی و دخالت به هیچ کشور و ملتی را نداده و نخواهد داد.


 

قربانی بیان کرد: ملت  بزرگ ایران اسلامی برمبنای عدالت‌خواهی بنا نهاده شده و تنها چیزی که برایشان مهم است این است که حق وحقوق هر کسی در جای خود باشد و هرکسی بخواهد این حق و حقوق را تضعیف کند در مقابل شان می‌ایستند.

 

هر سال در روز ۱۳ آبان به مناسبت تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه، کشتار دانش ‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا راهپیمایی ضد استکباری در سراسر کشور برگزار می شود.

کد خبر 1112487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha