دهمین همایش علمی بین المللی «مهدویت» به میزبانی آستان مقدس کاظمین(ع)

دبیرخانه آستان مقدس کاظمین از برگزاری هفتمین جشنواره سالیانه شعر عربی با شعار « القضیة المهدویة بین فلسفه الانتظار و تحدیات الظهور» در ماه آذر ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجوادین، دبیرخانه آستان مقدس کاظمین(ع) اعلام کرد: دهمین همایش علمی بین المللی سالانه با شعار «القضیة المهدویة بین فلسفه الانتظار و تحدیات الظهور» 19 و 20 آذر 1400 مطابق با 10 و 11 دسامبر 2021 میلادی در صحن شریف کاظمی برگزار می شود.

 

منتظَر و منتظِر بین مقدمه و آماده سازی، دولت مهدویت و آثار سیاسی و اقتصادی آن، مسئله مهدویت و نظریه های فکری و فلسفی، آثار حقوق بشر در دولت مهدویت، وعده صادق و دعوت به صلح و امنیت جهانی، فرهنگ انتظار در مقابله با واقعیت انحرافی، مسئله مهدویت بین ضرورت و تجدید، مسئله مهدویت و اندیشه معاصر، مرجعیت دینی و نقش آن در مسئله مهدویت، مسئله مهدویت در میراث نوشته شده (مطالعه و تحقیق)، وعده و اندیشه صادق در ادیان دیگر(مطالعه تطبیقی)، رسانه و مسئله مهدویت از جمله محورهای این همایش علمی است.

 

این دبیرخانه درباره شرایط این همایش اعلام کرد: مقاله و تحقیق در جای دیگر چاپ و منتشر نشده باشد، مقاله و تحقیق براساس روش تحقیق و تحلیل باشد. مقاله و تحقیق باید درچارچوب محورهای این همایش باشد. تعداد صفحات بیش از 20 صفحه و کمتر از 15 صفحه نباشد. این مقاله و تحقیق در قالب برنامه word  و با خط Simplified Arabic   باشد، اندازه قلم برای عنوان 16 و 14 برای متن و 12 برای حاشیه  به همراه نام نام خانوادگی محقق باشد.

کد خبر 1112507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha