کسی که خردمندتر و صاحب عقل است نسبت به دین و عبادت علاقه بیشتری دارد

آیت الله عابدینی گفت: خداوند در قرآن فرموده کسانی به دین بی ‌اعتنا می‌شوند که خردمند نباشند و هر کسی خردمندتر و صاحب عقل بیشتری است، نسبت به دین و عبادت، علاقه بیشتری نشان می‌دهد چرا که گوهر دین را عقل می‌شناسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در مراسم یادواره شهدا که در مسجد حسینی خیابان راه آهن برگزار شد، بیان کرد: رسول خدا(ص) فرمودند هر کسی عاقل‌تر باشد، عابدتر است و آن کسی که عاقل‌ تر است در عبادت جلوتر قرار دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: عقل و دین با یکدیگر رفاقت دارند، در حالی که مخالفان دین تلاش کردند عقل و دین را 2 مقوله جدای از هم معرفی کنند، اما رسول خدا( ص) فرموده هر کسی عاقل‌تر باشد، بیشتر به سمت دین می‌رود.

 

 

وی عنوان کرد: خداوند در قرآن فرموده کسانی به دین بی‌اعتنا می‌شوند که خردمند نباشند و هر کسی خردمندتر و صاحب عقل بیشتری است، نسبت به دین و عبادت، علاقه بیشتری نشان می‌دهد چرا که گوهر دین را عقل می‌شناسد.

 

آیت الله عابدینی تاکید کرد: بشریت هر روز عاقل‌ تر و اخلاقی ‌تر می‌شود و معنایش این است که بشریت هر روز بیشتر از گذشته به سمت دین قدم بر می‌دارد.

 

وی توضیح داد: رسول خدا(ص) در خصوص ویژگی‌ های مومنان عاقل می ‌فرماید، انسان مومن عاقل همواره کارهای خوب انجام می‌دهد، انسان مومن هیچگاه دنبال بدی نیست، انسان مومن عاقل کار خوب دیگران را زیاد می ‌بیند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: حضرت در ادامه این حدیث فرموده‌اند آدم مومن عاقل کار خود را کوچک می ‌بیند، مومن تا لحظه مرگ تلاش می‌ کند تا بیشتر بفهمد و نسبت به مسائل آگاهی پیدا کند.

 

وی اضافه کرد: برای افزایش اطلاعات و آگاهی از دین باید بیشتر تلاش کنیم و زحمت بکشیم چرا که این توصیه و سفارش دین و پیامبر(ص) است و اگر همت نکنیم، بسیار ضرر می‌کنیم، یکی از جلسات بسیار خوب تفسیر که از تلویزیون پخش می‌شود، جلسات تفسیر آیت‌الله جوادی آملی است، تلاش کنیم با نشستن پای درس ایشان نسبت به مسائل دین و قرآن آگاهی بیشتری پیدا کنیم.

 

آیت الله عابدینی یادآور شد: پیامبر(ص) در ادامه ویژگی‌های آدم مومن عاقل می ‌فرمایند، انسان عاقل ثروتی که او را زیر بار ذلت دیگران ببرد، نمی ‌پسندد و مومن عاقل هیچگاه خود را از دیگران برتر و بهتر نمی‌داند و همواره دیگران را بهتر از خود می‌ داند.

 

 

کد خبر 1112541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha