شعار استقلال، آزادی بدون مبارزه با استکبار فراهم شدنی نیست

حجت الاسلام شمس الدین گفت: شعارهای استقلال و آزادی که برای انسان‌ها، کشور و جامعه اسلامی ما عزت بخش است بدون مبارزه با استکبار فراهم شدنی نیست. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین » امروز (چهارشنبه،۱۲آبان) در مراسم زنگ استکبارستیزی که در مدرسه شاهد شهیدان کریم بخش برگزار شد گفت: ۱۳ آبان روز ملی استکبار ستیزی و هفته بسیج دانش آموزی و نوجوانان فرصتی بسیار فرصت مغتنم مهم در کشور ما بشمار می رود.

 

امام جمعه بندرانزلی یکی از دستورات خداوند به انسان‌های مومن را مقابله و مبارزه با کفار، مستکبرین و طاغوت و ظالمین اعلام کرد و افزود: شهدا به‌ویژه نوجوانان و دانش‌آموزانی که در عرصه های نبرد و مبارزه با استکبار در طول تاریخ انقلاب تا به امروز حضور یافتند، بهترین نماد برای این حرکت جهادی و الهی هستند.

 

وی شعارهای استقلال و آزادی که برای مردم و جامعه اسلامی ما عزت بخش است را مورد اشاره قرار داد و گفت: این شعار بدون مبارزه با استکبار فراهم شدنی نیست، اگر دنبال استقلال هستیم باید در همه بخش‌ها و عرصه‌های کشور به استقلال کامل دست یابیم که امروز شاهد آن هستیم این مهم در بخش های مختلفی حاصل شده و کشور از بیگانگان بی‌نیاز است.

 

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در بخش های مختلف، علت اصلی آن را در تفکر برخی مسئولان که به دنبال استقلال کشور نبودند، دانست و بیان کرد: متاسفانه در دوره‌ای اقتصاد و معیشت جامعه ما به تصمیمات مستکبرین و ستمگران گره خورد اما علی رغم همه کارشکنی‌ها، کشور ما در مسیر استقلال و پیشرفت اقتصادی حرکت کرد.


شمس الدین با تاکید بر اینکه کشور ما باید در همه عرصه‌ها به استقلال برسد و دستیابی به این استقلال نیازمند تلاش و مجاهدت همه اقشار جامعه خصوصا دانش آموزان و نوجوانان است، اظهار داشت: دانش آموزان باید به تحصیل علم بپردازند و خود را به ویژگی‌های مورد نیاز جامعه اسلامی و انقلابی تجهیز کنند که در راس آن‌ ویژگی‌ها، مبارزه با استکبار و طاغوت قرار دارد.

 

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کرد: انسان نمی تواند ادعای ایمان داشته باشد اما با طاغوت مبارزه نکند؛ در قرآن کریم شرط بهره مندی انسان از عبودیت پرودگار متعال، دوری از طاغوت و نفی استکبار است.

کد خبر 1112546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha