چرایی مبارزه ایران با امریکا ریشه در مبانی دینی و اعتقادی دارد

حجت الاسلام میرشریفی با بیان اینکه خروج از پیمان های اقتصادی یکی از مستندات افول و شکست امریکا ات گفت: چرایی مبارزه ایران با امریکا ریشه در مبانی دینی و اعتقادی دارد.

حجت الاسلام سید احمد میرشریفی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان  در مورد مستندات افول امریکا گفت: در مورد افول و شکست آمریکا و انتقال قدرت از غرب به شرق مستندات فراوانی وجود دارد که در رسانه ها و دنیای امروز و کلمات بزرگان مخصوصا رهبر معظم انقلاب و بنیانگذار انقلاب اسلامی مشاهده می کنیم؛ موضوع سیاست های متناوبی که امروز در آمریکا مشاهده می کنیم، خروج از پیمان های بین المللی که اصول اقتصاد لیبرال و اقتصاد آزاد که آمریکا مروج آن بوده است، آشکارا مورد نقد قرار می دهد.

 

امام جمعه آب سرد دماوند افزود: بدعهدی و ایجاد تخاصم با کشورهای هم پیمان از دیگر مستندات افول آمریکا است، اینکه آمریکا رقبای خود را روسیه و چین را با تهدیدهای نظامی و تجاری به چالش می کشد و یا متحدان خود مانند اتحادیه اروپا که کنار او بودند و هستند را آزار می دهد و در یک سردرگمی سیاسی آنها را قرار داده اند. از سوی دیگر محور بروکسل را تحت تاثیر قرار داده و بروکسل تلاش می کند به ارزش های لیبرالیسم توجه کنند و به آمریکا وفادار بمانند اما از سوی دیگر شاهد زاویه دار شدن مواضع او با واشنگتن هستیم.

 

وی گفت: آمریکا امروز مانند فرانسه و آلمان از تشکیل ارتش مستقل صحبت می گوید و حتی رییس جمهور فرانسه مکرون از نداشتن ارتش مستقل اروپایی ابراز تاسف می کند و می گوید اگر روزی آمریکا در مقابل ما حرکتی انجام دهد، ما باید در مقابل او بایستیم.

 

امام جمعه آب سرد دماوند ادامه داد: در موضوع هند و پاکستان می بینیم که با اشتیاق به پیمان های جدید مانند شانگهای می پیوندند و یا چین و هند که از رقبای سنتی و قدیمی یکدیگر بودند امروز به هم نزدیک می شوند. تمام این نشانه ها حاکی از بدعهدی و ایجاد تخاصم آمریکا با کشورهای هم پیمان اش است و مستنداتی است که می توان برای افول و شکست آمریکا نام برد.

 

وی گفت: در دیدار با دانش آموزان رهبر انقلاب در دوازدهم آبان 97 بحث مفصلی را در رابطه با افول آمریکا مطرح کردند که با توجه به قدرت نرم و سختی که آمریکا دارد اما نشانه های افول را به وفور شاهد هستیم. خروج امریکا از کشورهای عراق و افغانستان از نشانه دیگر افول امریکا است.

 

امام جمعه آب سرد دماوند در مورد چرایی مبارزه نظام اسلامی خاطر نشان کرد: در رابطه با چرایی مبارزه نظام جمهوری اسلامی با استکبار اگر ریشه یابی کنیم، ریشه در آن دارد که از زمانی که پیامبران بزرگوار ائمه و اوصیا بودند همیشه زاویه ای میان حق و باطل بوده است، زاویه ای میان مستکبر و مستضعف وجود داشته است و این موضوع به مرور زمان به انقلاب اسلامی رسیده و در روز سیزدهم آبان هیمنه آمریکا با تسخیر لانه جاسوسی شکست. اکنون در مقابل آمریکا ایستاده ایم و جمهوری اسلامی مبارزه با آمریکا را در پیش دارد و این تنها به دلیل شیطنت هایی است که از آمریکا دیده می شود.

 

وی در مورد شیوه های امریکا برای تسلط بر کشور اظهار کرد: قبل از انقلاب شیطنت بود که تلاش می کرد تسلط کاملی بر کشور داشته باشد و پس از انقلاب نیز با شروع جنگ تحمیلی آمریکا حضوری مستقیم در جنگ هشت ساله داشت. شیطنت هایی که ما در جنگ از آمریکا سراغ داریم و پشتیبانی هایی که از صدام و منافقان می کرد، همگی نشانه شیطنت های اوست و در پی آن تحریم ها پی در پی صورت گرفت و هنوز نیز ادامه دارد و در پی آن تحریم های دارویی را نیز در پیش گرفت.

 

امام جمعه آب سرد دماوندگفت:  در موضوع کرونا حاضر نشد واکسن در اختیار کشور ما قرار دهد و امکاناتی را که حق بشریت است را در اختیار ایران اسلامی قرار دهند. در موضوع فتنه انگیزی های مختلف که علیه نظام اسلامی اعمال کرد همگی سبب آن شد که ما به سمت و سویی حرکت کنیم که مقابل استکبار بایستیم و این مبارزه را ادامه دهیم تا به سمت خودکفایی حرکت کنیم و ثمرات آن جاری شود.

 

حجت الاسلام  میرشریفی، تصریح کرد: در صحنه اخیر در موضوع فرودگاه بغداد در دی ماه غم و اندوهی را که آمریکا مستقیم بر دل ما گذاشت و همگی شاهد شهادت سردار بزرگوار سردار حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی و همراهان شان بودیم که همه ایران را تحت تاثیر قرار داد و حضور میلیونی مردم حاکی از تحقیر دوباره آمریکا بود. تمامی این موارد نشان از آن دارد که ما باید در مقابل استکبار بایستیم و با ایستادگی حرکت کنیم تا شاهد افول همیشگی آمریکای جهانخوار باشیم.

 

 

 

 

کد خبر 1112547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha