نقشه مهندسی فرهنگی در استان ها بومی سازی شود

باقری بر ضرورت بومی سازی نقشه مهندسی فرهنگی در استان ها تاکید کرد و گفت: برنامه های این نقشه فرهنگی باید در بازه زمانی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵ تعیین شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مسوول اجرایی سازی سند نقشه مهندسی فرهنگی در استان‌ها  امروز در یکصدو ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با اشاره به تصویب سند مهندسی فرهنگی کشور و ابلاغ برش های استانی، اظهار کرد: مدیران فرهنگی و اجتماعی استان ها نقش مهمی در اجرای نقشه ترسیم شده دارند.

 

محمدرضا باقری بر ضرورت بومی سازی نقشه مهندسی فرهنگی در استان ها تاکید کرد و گفت: برنامه های این نقشه فرهنگی باید در بازه زمانی 1400 تا 1405 تعیین شود.

 

وی ضمن انتقاد از مغفول ماندن حوزه فرهنگی در تخصیص بودجه گفت: لازم است تا این موضوع اصلاح شود چرا که بودجه های کم اختصاص یافته هم به حوزه های سخت افزاری این حوزه اختصاص پیدا می کند.

 

به گفته باقری، مسائل اجتماعی و فرهنگی باید باهم مورد بررسی قرار گیرد و جدا تصور کردن این حوزه ها کشور را با مشکلات عدیدی مواجه کرده است.

 

این مسئول به ظرفیت های فرهنگی و معنوی موجود در استان زنجان اشاره و بر ضرورت تقویت بخش های دیگر از پتانسیل های موجود در هیئات مذهبی تاکید کرد.

 

استاندار زنجان نیز در سخنانی بر ضرورت شناسایی مسایل فرهنگی منجر به آسیب های اجتماعی در استان تاکید کرد و گفت: پس از ریشه یابی این مشکلات باید راهکار مناسب برای آن ارائه شود.

 

محسن افشارچی افزود: موارد مختص استان باید احصا، دلایل آن بررسی سپس راه های رفع آنها به کار گرفته شود.

 

وی با اشاره به اینکه هیئات مذهبی زنجان نقطه قوت استان زنجان است و باید بررسی شود که با استفاده از این ابزار قدرتمند، کدام آسیب ها را می توان رفع کرد.

 

استاندار زنجان بر سختی حوزه فرهنگی و فعالیت در این حوزه اشاره کرد و گفت: حوزه فرهنگی نیازمند اقدامات بسیاری است و در این بخش در کل دنیا خلاء وجو دارد.

 

کد خبر 1112553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha