مراسم بزرگداشت شهدای عشایر برگزار می شود

سرهنگ سعیدی با بیان اینکه یکی از ویژگی های مهم عشایر، استکبار ستیزی است، گفت: عشایر ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و در همین راستا یادواره این شهدای عزیز در کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «احمد سعیدی» امروز (12 آبان) در نشست سران قبایل و طوائف عشایری زیرکوه اظهار داشت: یکی از ویژگی های مهم عشایر استکبار ستیزی است.

 

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور در ادامه بیان کرد: عشایر در قبل از انقلاب در لبیک به امام راحل یار ایشان بودند و در بعد از انقلاب نیز با سلاح های ابتدایی خود در دفاع از انقلاب گام برداشتند و امروز هم در جنگ اقتصادی به تعبیر مقام‌معظم رهبری در خط مقدم اقتصاد مقاومتی قرار گرفته اند.

 

وی با بیان اینکه عشایر ما در تامین امنیت پایدار مرز و تولید و تامین امنیت غذایی نقش موثری را ایفا می کنند، گفت: امام راحل با واژه هایی مثل نجابت، غیور مردی، اخلاص مرزبانان و ذخایر انقلاب از عشایر یاد کردند و مقام معظم رهبری نیز در تایید فرمايشات امام راحل می فرمایند که مردان ما برای روزهای سخت انقلاب مانده اند.

 

سرهنگ سعیدی با تاکید بر اینکه عشایر بیش از ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده اند، افزود: در راستای بزرگداشت شهدای عشایر مقرر شده است که کنگره ۱۰ هزار شهید عشایر در کشور برگزار شود تا بتوانیم این روحیه را به نوجوانان و جوانان عزیز انتقال دهیم.

 

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور خطاب به بزرگان عشایر گفت: تلاش کنید این اوصافی که عشایر را عشایر نگه داشته است به نسل جوان و نوجوان انتقال دهید تا با همین ویژگی ها از جمله نجابت آثار اخلاص و گذشت و مرزبانی و استکبار ستیزی رشد کنند.

 

وی با بیان اینکه تقویت وحدت اقوام و مذاهب یکی از اولویت‌هایی است که در استان خراسان جنوبی باید مد نظر قرار گیرد، افزود: دشمنان در تلاش هستند تا از هروقت و شکافی این وحدت را به هم بزنند و در مقابل ما باید تلاش کنیم تا با وحدت بیشتر توطئه های دشمن را خنثی کنیم.

 

سرهنگ سعیدی در خصوص همراهی و همکاری بین بسیجیان دیگر با عشایر عنوان کرد: بسیج خانه شماست و ارتباط و تعامل شما با فرماندهان بسیج بیش از پیش باشد تا مشکلات را بتوانیم با همکاری حل کنیم و مشکلات عشایر این استان را در فراکسیون عشایر مجلس پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر 1112571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha