دسترسی به آب آشامیدنی سالم یکی از نیازهای اساسی جامعه است

در هفتاد و یکمین نشست تخصصی کارگروه تهدیدکننده های محیطی سلامت، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت امنیت غذایی کشور تاکید کرد: دسترسی به آب آشامیدنی سالم یکی از نیازهای اساسی جامعه می باشد و اهمیت بسزایی در تامین زندگی سالم انسانها دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: دکتر علی دل پیشه گفت: در راستای دسترسی همه آحاد مردم به آب آشامیدنی سالم و برای حفظ و ارتقای کیفیت آب آشامیدنی کشور، سند راهبرد ملی بهبود کیفیت آب شرب با اهداف و راهبردهای آن در سال 1390 بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصویب شد.

 در این نشست که با موضوع پایش سند راهبرد ملی بهبود کیفیت آب شرب برگزار شد، خلاصه ای از پیشرفت هدف های شماره 7 و 8 سند مذکور با عناوین اجرای برنامه ایمنی آب آشامیدنی در کشور و ارتقائ مدیریت کیفیت آبهای آشامیدنی بطری شده و بسته بندی شده و عرضه آن توسط دستگاه مجری ارائه شد.

در ادامه جلسه، رییس گروه آب و فاضلاب مرکز سلامت محیط و کار اظهار داشت که محدوده اجرای برنامه ایمنی آب آشامیدنی، کل سیستم تامین آب آشامیدنی از حوزه آبریز تا مصرف را شامل می شود و اهداف برنامه ایمنی آب آشامیدنی، اطمینان از کیفیت آن بر اساس شاخص مدیریت خطر است. ایشان خاطرنشان کرد جمعیت تحت پوشش اجرای برنامه ایمنی آب در استان های کشور تا پایان سال گذشته 28 میلیون نفر بوده و 134 شهر به عنوان مجری برنامه ایمنی آب در استان های کشور انتخاب شده اند.

گفتنی است در این نشست، دکتر علی دل پیشه رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور، اعضای گروه امنیت غذایی و محیط زیست دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، مدیرکل دفتر بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، رییس گروه آب و فاضلاب مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، رییس گروه آب های سطحی سازمان حفاظت محیط زیست، رییس گروه محیط زیست و آبهای غیرمتعارف وزارت نیرو و نمایندگان تام الاختیار وزارت راه و شهرسازی، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سازمان برنامه و بودجه، مرکز آمار ایران، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان غذا و دارو، سازمان ملی استاندارد حضور داشتند.

کد خبر 1112582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha