فرهنگ عدم تولید زباله در روستا تقویت شود

فتح اللهی با بیان اینکه زباله می تواند منبع درآمد باشد گفت: فرهنگ عدم تولید زباله در روستا تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح اللهی» امروز ( چهارشنبه، ۱۲آبان ) در جلسه آموزشی مدیریت پسماند شهرستان رشت اظهار کرد: آموزش و ارتقا فرهنگ جامعه و توجه به تمدن غنی ایران اسلامی بسیاری از آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد.

 

فرماندار رشت با بیان اینکه فرهنگ رفتاری انسان با انسان، انسان با قانون و طبیعت از جمله مهمترین مقوله های است که بایستی مورد توجه قرار گیرد گفت: کم آبی، سیل، کیفیت محصول و انواع آلودگی از جمله آلودگی محصول برنج و آب های زیرزمینی از جمله مواردی است که بر اثر بی توجهی به فرهنگ در جامعه وجود دارد‌.

 

فتح اللهی اذعان کرد: بهره گیری، برنامه‌ریزی و مدیریت در راستای پسماند می تواند این معضل را ریشه کن کرده و به نوعی به درآمد تبدیل شود، هستند کشورهای که با ورود زباله، کارخانه هایشان را وارد مدار تولید کرده اند.

 

وی با تاکید بر اینکه مقوله فرهنگ بایستی در کاهش و بهره وری تولید زباله تقویت شود ادامه داد: در گذشته در روستاها، حمل زباله به معنای واقعی وجود نداشت و زباله ها در خود روستا دفن و مورد بهره برداری قرار می گرفت.

 

فرماندار رشت خاطرنشان ساخت: امروز برای حمل زباله در روستا هزینه های هنگفتی پرداخت می شود.

 

فتح اللهی با تاکید بر اینکه نگرش ها بایستی تغییر کند افزود: با فعالیت گسترده و انتقال فرهنگ غنی گذشتگان در روستا می توان شمار روستای بدون زباله در شهرستان رشت افزایش داد.‌

 

وی با اشاره به اینکه دهیاران نقش ارزنده ای در مدیریت روستا دارند اظهار داشت: با توجه به بالا رفتن هزینه ها با برنامه ریزی و مدیریت از حمل زباله در روستا بکاهید.

 

گفتنی است، شهرستان رشت ۲۳۹ روستا و ۲۲۴ دهیار دارد.

کد خبر 1112602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha