محرومیت سیستان و بلوچستان شایسته مردم آن نیست

محبی گفت: اقتصاد خلاق، راهکار توسعه اقتصادی شهرستان «مهرستان» است و در حالیکه سیستان و بلوچستان منابع و ظرفیت بسیاری دارد محرومیت این منطقه شایسته مردم آن نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سهیلا محبی»، امروز (چهارشنبه ۱۲ آبان) در جلسه راهکارهای کمک به توسعه اقتصادی شهرستان «مهرستان» سیستان و بلوچستان در اتاق بازرگانی فارس گفت: اقتصاد خلاق، راهکار توسعه اقتصادی این شهرستان است و در حالیکه سیستان و بلوچستان منابع و ظرفیت بسیاری دارد محرومیت این منطقه شایسته مردم آن نیست.

رئیس کمیسیون حمایت قضایی، مالکیت فکری، مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی بنگاه های اتاق بازرگانی فارس افزود: سو مدیریت و فقدان شایسته‌ سالاری از دلایل محرومیت در کشور است اما مایه افتخر است که کشورمان از بخش خصوصی و خیرانی برخوردار است که برای یاری رسانی به مردم نقاط مختلف کشور برای رفع محرومیت ها تلاش می کنند.

وی اضافه کرد: فارس از توانمندی های اقتصادی و اجتماعی مطلوبی برخوردار است و با گسترش تعاملات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فارس و سیستان و بلوچستان در بهره گیری بیشتر از ظرفیت های گردشگری، کشاورزی، بازرگانی، اجتماعی و ... می توانیم موفق باشیم.

«محمد رفیع دهواری» نیز در این نشست گفت: سیستان‌ و بلوچستان را می توان با ظرفیت‌ های تجاری و صادرات به کشور افغانستان و پاکستان و تجارت دریایی، شیلات، ظرفیت حمل‌ و نقل، شهرک‌های صنعتی، و بخش کشاورزی و دامداری و ارتباطات در سطح ملی از خود تحریمی نجات داد.

فرماندار شهرستان «مهرستان» سیستان‌ و بلوچستان افزود: شهرستان «مهرستان» دارای محصولات استراتژیکی مانند خرما، انار و گیاهان دارویی و ظرفیت ‌های گردشگری و صنایع دستی است و عدم آشنایی با بازارها و عدم بسته‌ بندی محصولات باید کاهش یابد.

وی تاکید کرد: برای سرمایه گذاری در خصوص مواردی مانند گلخانه در شهرستان «مهرستان» سیستان و بلوچستان برای سرمایه‌ گذاران فرش قرمز پهن می کنیم و اتاق بازرگانی در آگاه‌ سازی مسئولان نقش موثری دارد.

کد خبر 1112618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha