مطالبات صریح تشکل های دانش آموزی کرمان از نماینده ولی فقیه در استان

در آستانه فرا رسیدن ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز، اعضای چهار تشکل دانش آموزی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار و نمایندگان این تشکل ها مهمترین مطالبات و خواسته های خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ در آستانه فرا رسیدن ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز، اعضای چهار تشکل دانش آموزی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار و نمایندگان این تشکل ها مهمترین مطالبات و خواسته های خود را مطرح کردند.

 

 

در این دیدار که در قالب یک نشست صمیمی و با حضور جمعی از مسئولین در مصلی امام علی علیه السلام برگزار شد؛ ابتدا مهران شیخی، مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان در سخنانی هدف از این نشست را ارتباط بیشتر با نماینده ولی فقیه در استان و طرح مطالبات دانش آموزان از مسئولین عنوان کرد.

 

 

وی دانش آموزان را از مهمترین اقشاری دانست که باید به آنان توجه ویژه داشت و در ادامه ابراز امیدواری کرد: مطالبات دانش آموزان مورد توجه قرار بگیرد.

 

 

سپس نمایندگان این تشکل ها پشت تریبون قرار گرفته و به بیان خواسته ها و مطالبات خود پرداختند؛ یکی از این دانش آموزان نسبت به طولانی شدن زمان انتخاب گزینه استانداری کرمان در دولت سیزدهم انتقاد کرد و با اشاره به محرومیت های خاص استان کرمان، خواستار سفر رییس جمهوری به استان شد.

 

 

 

یکی دیگر از دانش آموزان اظهار کرد: در استان کرمان با وجود گستردگی منابع و معادن و مدیرانی که می توانند بهتر کار کنند اما شاهد کمبودهای عجیبی هستیم.

 

 

وی با بیان اینکه رشد قارچ گونه و بی ضابطه مؤسسات آموزشی باعث انحراف آموزش از مسیر اصلی است، خواستار نظارت جدی بر این مؤسسات شد و افزود: ظرفیت های پژوهشی در استان کرمان غیرفعال است و در اختیار دانش آموزان قرار نمی گیرد.

 

 

این دانش آموز ادامه داد: چرا شورای آموزش و پرورش استان بدون حضور نمایندگانی از دانش آموزان تشکیل می شود حال آنکه این شورا برای دانش آموز بدون حضور خود او تصمیم می گیرد!

 

 

 

دانش آموز دیگری تأکید کرد: با وجود اینکه ما الگوهای ایثار و فداکاری زیادی برای نوجوانان داریم مثل شهید فهمیده، بهنام محمدی و علی لندی سهم کتب درسی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج راه امامین انقلاب و مکتب حاج قاسم باید پررنگ تر شود.

 

 

این دانش آموز افزود: محتواهای آموزشی و برنامه های فرهنگی مناسبی برای ترویج سبک زندگی اسلامی و سواد رسانه ای و آسیب های اجتماعی در برنامه آموزش مدارس و تشکل های دانش آموزی گنجانده شود.

 

 

وی با بیان اینکه امروز امر پرورش در نظام آموزشی ما بسیار مظلوم است؛ گفت: با توجه به فراوانی ابلاغیه های موجود در این زمینه کیفیت کارهای انجام شده و توانمندی مربیان و متولیان امر در سطح قابل قبول و تأثیرگذاری نیست لذا شایسته است آموزش و پرورش در امر تربیت معلمان اهتمام جدی بورزد.

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان پس از استماع نمایندگان تشکل های دانش آموزی ضمن قدردانی از صراحت و قوتِ بیان نمایندگان این تشکل ها افزود: نمایندگان شما بیش از ۲۰ نکته را بیان کردند که همه این نکات و مطالبات قابل پیگیری و به حق است و نیاز دارد ساعت ها درباره آن صحبت شود.

 



وی با اشاره به ۱۳ آبان اظهار کرد: برخی جریانات صرفاً با استکبار  مبارزه و از استعمار غفلت کردند و بالعکس؛ جریانی که از یکی از این دو غفلت کرده، شکست خورده زیرا هر دو لبه یک قیچی هستند اما هنر انقلاب اسلامی این است با هر دو مبارزه کرد و امام از هیچکدام غفلت نکرد و برای همین دشمنی ها با ما زیاد شد.
 

کد خبر 1112626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha