سند جامع گردشگری مازندارن تدوین می شود

آهنگر گفت: گردشگری مازندران متاسفانه طرح یا سند و همچنین برنامه جامعی برای توسعه گردشگری ندارد. به زودی این سند توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «احسان آهنگر» امروز(۱۲آبان) در نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: پیرامون مصوبه ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۰ شورای فرهنگ عمومی بنا شد به دلیل اهمیت موضوع گردشگری کارگروه گردشگری ذیل این شورا با مسئولیت سپاه کربلای استان تشکیل شود.

 

معاون فرهنگی سپاه کربلا افزود: پس از برگزاری نشست با مسئولان مرتبط در این حوزه و جلسه مهم شهریور ماه بنا بر این شد که ما سه برنامه‌ریزی کوتاه، میان و بلندمدت را در حوزه گردشگری در استان داشته باشیم، در حوزه برنامه کوتاه مدت بنا شد کارگروه گردشگری با تشکیل کمیته‌های تخصصی با حضور کارشناسان با تولیت اداره میراث فرهنگی و گردشگری برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

 

آهنگر تصریح کرد: در حوزه برنامه‌های کوتاه‌مدت برخورد با ناهنجاری‌ها با محوریت دادستانی استان و همچنین اجرای برنامه‌های ویژه سواحل با محوریت مدیریت امور اجتماعی استانداری مقرر شد با استفاده از ظرفیت نخبگان استان برای انجام مباحث فرهنگی برنامه‌ریزی شود‌‌.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه جامع فرهنگی در استان وجود ندارد، در بخش برنامه‌های میان‌مدت مقرر شد که برنامه‌ریزی‌ها با تشکیل کمیته تخصصی نسبت به احصا قوانین موجود در حوزه گردشگری و همچنین احصای ضعف‌ها و خلاها و نیازهای جدید متناسب با سند راهبردی به بحث گردشگری استان پرداخته شود.

 

آهنگرتاکید کرد: در بحث برنامه بلندمت مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود اقدامات لازم  را انجام دهد، تبعیت از نگاه جامع در حوزه گردشگری ضرورت دارد چرا که سندی وجود ندارد، تدوین این سند به اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان محول شده است.

 

وی اعلام کرد: جهت ساماندهی فضای تبلیغی استان قرار شد نسبت به فعالسازی کمیته تبلیغات در سطح شهرستان‌ها با مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات لازم انجام شود، در جلسات بعدی با موضوع بررسی چالش‌ها و ضعف‌ها، خلاهای قانونی در حوزه گردشگری مورد توجه قرار می‌گیرد.

کد خبر 1112657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha