علوم انسانی دانش فرهنگساز کشور است

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با ابراز امیدواری از برکات و نتایج طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی، گفت: واقعیت آن است که علوم انسانی دانش فرهنگساز کشور است علوم اجتماعی و علوم انسانی ظرفیت عظیمی دارند تا عقب افتادگی حوزه فرهنگ را جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سعیدرضا عاملی» در حاشیه افتتاح ششمین طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی و در جمع خبرنگاران درباره آثار و برکات طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی، اظهار کرد: گفتمان نخبگان علوم انسانی ایده بسیار مهمی است تا از ظرفیت نخبگان این حوزه استفاده کارآمدی داشته باشیم. این دوره ها و تعاملات رودرروی علاقمندان علوم انسانی و علوم اجتماعی که جزء رتبه های برتر کشوری هستند می تواند ظرفیت ها را ارتقا ببخشد به ویژه آنکه گام اول را برای دوره کارشناسی و گام دوم را برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری طراحی کرده است.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: علاوه بر این، ایجاد شبکه استادان این دوره ظرفیت عظیمی است و کمک می کند ما شاهد ایجاد علوم انسانی و علوم اجتماعی فاخر و تمدن ساز باشیم. واقعیت آن است که علوم انسانی دانش فرهنگساز کشور است علوم اجتماعی و علوم انسانی ظرفیت عظیمی دارند تا عقب افتادگی حوزه فرهنگ را جبران کنیم.

 

وی با بیان اینکه خلاء های بسیاری در حوزه فرهنگ اجتماعی داریم، گفت: این خلاء هم در جنبه های متعالی و تامین کننده سعادت‌بخش بشر و هم در امور متعالی‌ای که در سبک زندگی ما بازتاب دارد، هست مثل احترام به قانون و نظم که اگر اینها برطرف شود جامعه را حتی به لحاظ اقتصادی شکوفا می کند.

 

حجت الاسلام عاملی تاکید کرد: مقام معظم رهبری به درستی تاکید دارند که فرهنگ مرکز است و تحولات سیاسی و اقتصادی هم تابع آن است؛ برای همین است که فرهنگ الهی اسلامی، ظرفیت افزایش بهروری و استفاده بهینه از امکانات زندگی را فراهم می کند.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه گفتمان نخبگانی امیدوارکننده است، خاطرنشان کرد: البته باید انذار هم داشته باشیم، چراکه عنوان نخبه می تواند سبب تلقی اشتباه شود در حالی که هوش تربیتی در نخبگان باید به کنترل نفس کمک کند تا فرد دچار خودمحوری نشود.

 

کد خبر 1112806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha