رویداد ۲۰۲۲ بهترین فرصت برای همکاری‌های مشترک بین ایران و کشورهای عضو اکو است

سروربختی تاجیکی رویداد ۲۰۲۲ را بهترین فرصت برای همکاری‌های مشترک بین ایران و کشورهای عضو اکو دانست و افزود: می‌توان با بهره‌گیری از این فرصت، ظرفیت‌های این استان به ویژه شهر ساری را به کشورهای عضو اکو و دیگر کشورهای جهان معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سروربختی» رئیس موسسه فرهنگی اکو  امروز(۱۳آبان) در سفر دو روزه خود به مازندران که با هدف بررسی آخرین وضعیت میزبانی مازندران از پایتختی اکو در سال ۲۰۲۲ با عنوان رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ حضور یافت به همراه اعضای شورای شهر ساری با حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران دیدار و گفتگو کرد.

 

«سروربختی تاجیکی» به پیشنه فرهنگی، هنری، دینی و آداب و رسوم مردمان شریف شهرستان ساری مرکز مازندران اشاره و اظهار کرد: گردشگری اکو باید به عنوان نماد گردشگری منطقه مورد توجه قرار گرفته و محقق شود.

 

رئیس مؤسسه فرهنگی اکو رویداد ۲۰۲۲ را بهترین فرصت برای همکاری‌های مشترک بین ایران و کشورهای عضو اکو دانست و افزود: می‌توان با بهره‌گیری از این فرصت، ظرفیت‌های این استان به ویژه شهر ساری را به کشورهای عضو اکو و دیگر کشورهای جهان معرفی کرد.

 

وی با بیان اینکه ویژگی‌های مازندران در اشعار و قصه‌های شاهنامه به خوبی بیان شده و سرفصل آشنایی ما با استان سرسبز مازندران بوده است، گفت: با همکاری‌های مؤثر می‌توان گام‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی این استان برداشت.

 

سرور بختی با بیان اینکه راجع به فرهنگ باستانی ساری و آداب و رسوم مردم و مهمانوازی شهروندان این دیار شنیده هایی در ذهن داشته، افزود: در این سفر به مازندران از نزدیک با چشم خود مهمان نوازی و فرهنگ مردم ساری را مشاهده کردم و به  شهروندان ساری برای انتخاب به عنوان پایتخت گردشگری اکو تبریک و تهنیت می گویم.

 

وی ادامه داد: آمادگی خودمان را برای کمک و پیش برد برنامه هایی که در سال آینده در شهرساری و استانداری مازندران با محور این موضوع برگزار می شود اعلام می کنم بسیار خرسندم که شهردار و اعضای شورای شهر و استانداری اشتیاق زیاد برای معرفی ساری به عنوان مرکز گردشگری منطقه اکو دارند و پیگیر هستند.

 

سروربختی با بیان اینکه هرسال یکی از شهرهای کشورهای عضو اکو به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب می شوند، گفت: وقتی ساری از طرف حکومت جمهوری اسلامی ایران برای تصویب پیشنهاد گردید معتقدم این افتخار فقط مختص شهر ساری و استانداری مازندران نیست این افتخار تمام کشور ایران است و امیدوارم با هدایت های نماینده ولی فقیه درمازندران تمام ادارات جمهوری اسلامی ایران پای کار بیایند تا زیبایی برنامه های ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو را تصویر کنند.

 

وی بیان کرد: ساری وقتی از بین ۱۰کشور و فراتر از این به عنوان پایتخت گردشگری اکو معرفی می شود جای خرسندی دارد و امید است نتیجه و پیامد های مثبتی برای ساری به همراه داشته باشد. و همگان از مزیت های اقتصادی، گردشگری و فرهنگی این رویداد بین المللی بهره مند شوند.

 

رئیس موسسه فرهنگی اکو در پایان از نماینده ولی فقیه درمازندران خواستار حمایت ویژه جهت برگزاری برنامه های بین المللی در راستای معرفی ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو شد.

کد خبر 1112908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha