واگذاری اماکن تاریخی به بخش خصوصی در دستور کار است

ضرغامی گفت: تسریع گردشگری با واگذاری اماکن تاریخی با هدف تقویت زیرساخت‌های گردشگری و بهبود خدمات‌رسانی به بخش خصوصی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگارخبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان،«عزت‌الله ضرغامی» در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی سمنان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه تسریع گردشگری با واگذاری اماکن تاریخی به بخش خصوصی در دستور کار است،گفت: در کل کشور بناهای تاریخی بسیاری وجود دارد که واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی می‌تواند ضمن تقویت زیرساخت‌های گردشگری موجب ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی نیز شود.

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه دولت به دنبال ارائه راهکارهای لازم برای توسعه صنعت گردشگری است، اظهارداشت: قطعاً این مهم در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد لذا واگذاری بناهای تاریخی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به‌عنوان یک راهبرد مدنظر قرارگرفته است.

 

وی با تأکید براینکه در استان سمنان نیز این اقدام می‌تواند در شکوفایی صنعت گردشگری نقش‌آفرین باشد، ادامه داد: این ظرفیتی که برای جذب گردشگر در استان سمنان کمتر انجام‌شده و تاکنون چندان موردتوجه چندانی نبوده است.

 

ضرغامی به ظرفیت خوب استان سمنان به لحاظ صنایع‌دستی اشاره داشت و افزود: تقویت توانمندی در این خصوص می‌تواند نقطه عطفی برای فعالان این عرصه در استان سمنان باشد و همچنین با توجه به کمبود اعتبارات حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌تواند بسیار اثرگذار به حوزه میراث فرهنگی و صنایع‌دستی باشد.

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: با توجه به اینکه کرونا باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده در حوزه گردشگری شده است لذا بسته‌های حمایتی برای فعالان در حوزه گردشگری مدنظر است و هم‌اکنون نیز اقداماتی نظیر تعلیق حساب‌های مالیاتی و پرداخت‌های بدون بازپرداخت و تأخیر در بازپرداخت تسهیلات اجراشده است.

کد خبر 1112977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha