مجلس و دولت مسیر اشتباه گذشتگان را تکرار نکنند

حاجی بابایی گفت: دولت انقلابی باید پرتوان و پرقدرت کار کند در این دولت و مجلس اشتباه قابل پذیرش نیست مردم نذر نکردند که امثال بنده مسئول شوند بعد هر کاری دلشان خواست بکنند خیانتی بالاتر از این نیست که منافع خودمان را بر منافع مردم ترجیح دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «حمیدرضاحاجی بابایی»امروز(۱۳آبان) در مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان با حضور حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران در مصلی امام خمینی(ره)ساری برگزار شد، اظهار کرد: این روزها از ۱۳ آبان سخن گفتن بسیار آسان‌تر از سال‌های گذشته به دلیل اتفاقات مهمی که اخیرا در کشور و دنیا اتفاق افتاد است.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات افزود: ۱۳ آبان فلفسه انقلاب بزرگی است که به‌خاطر این انقلاب از دانش آموزان تا دانشجویان تا همه اقشار مختلف جامعه برای این انقلاب بزرگ شهید دادند، ایستادند و مقاومت کردند.

 

حاجی بابایی تصریح کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی ولایی و اعتقادی بوده و هست که به دلیل ارزش‌های اسلامی و الهی شکل گرفت، حدود بیش از ۴۲ سال از این انقلاب گذشته است، اگر یک بررسی دقیق و عمیقی از انقلاب اسلامی شکل بگیرد شاید به برخی از سوالاتی که در ذهن داریم پاسخ بدهیم.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات یادآور شد: گاهی پرسش و پاسخ هماهنگی لازم را ندارد، می‌گوییم انقلاب کردیم شهید دادیم حالا چه شد؟ این یک سوال عمومی است و هر کسی هم اجازه پرسیدن آن را دارد، اما پاسخ باید دقیق سنجیده و مطابق با واقعیت باشد.

 

این مسئول تاکید کرد: ما انقلاب کردیم برای اینکه بتوانیم بر طبق آن ارزش‌ها و واقعیت‌های نظام خود را به دنیا نشان بدهیم تا اسلام به روایت اهل بیت (ع) در دنیا یا همان اسلام عاشورایی در دنیا شناخته شود تا در سایه این شعار ملت ایران بتوانند کشوری پیشرفته و زندگی انسانی و اسلامی داشته باشند.

 

وی با اشاره به سوالی در خصوص روز ۱۳ آبان اعلام کرد: اینکه آیا ما بعد از این همه هزینه و شهادت‌ها در دنیا در رابطه با مهم‌ترین شعار انقلابمان پرچم آزادگی را در دنیا برافراشته کنیم موفق بودیم؟ پاسخش باید این باشد که قبل از انقلاب اسلامی اسلامی را می شناختند که با آمریکا و ظلم و هر نوع بی‌عدالتی همراهی می‌کند و اسلام اهل بیت شناخته شده نبود.

 

حاجی بابایی گفت: امروز می‌توانیم به جرات بگوییم که همه دنیا عاشورا را می‌شناسند اولین دایره المعارف قرآنی به نام لیدن به زبان انگلیسی در هلند نوشته شده که در اولین شماره آن همه چیز از اسلام گفته شده به جز اهل بیت (ع)، در آن تمام احادیثی که در رابطه با قرآن به‌کار برده یا ناقص یا محدود است، اما بعد از ۴۳ سال خانم مک الیو براساس تحولات اسلامی کتابی به نام فاطمه در اسلام نوشته، امروز در تمام نقاط دنیا سنگرهای اسلامی در دنیا مستقر شد.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی نماد اسلام اهل بیتی و عاشورایی در دنیا است ما موفق شدیم حتی در آمریکا کرسی دفاع از انقلاب اسلامی را دل ملت‌ها ایجاد کنیم‌، ما بیش از ۲۰۰ هزار شهید دادیم اینها در یک کفه ترازو ابا عبدالله الحسین در آن کفه کدام سنگین‌تر است؟ اگر بیش از اینها شهید می‌دادیم تا پرچم حضرت فاطمه الزهرا(س) را برافراشته کنیم در مقابل این پرچم باز هم کم بود‌.

 

این مسئول ادامه داد: ملت ایران کاری کرد عاشورایی به دلیل جهالت مردمان آن زمان یاران حسین (ع) به شهادت رسیدند، امروز سخت‌ترین شرایط اقتصادی در کشور بر علیه مردم مظلوم ایران حکم‌فرما است، این مردم با تمام مظلومیت‌ها و مشکلات اقتصادی باید بدانند عرق شرم بر ما می‌نشیند وقتی ببینیم خانواده‌ای به نان شبش محتاج است.

 

وی عنوان کرد: سپاه پاسدران انقلاب در خلیج فارس و دریای عمان با تمام وجود جلوی آمریکا می‌ایستد، عده‌ای در داخل با شعار، گروهی هم با زجر گرسنگی و نداری از این نظام دفاع می‌کنند چون عظمت جمهوری اسلامی را می‌دانند، رهبر انقلاب اغراق نکرد وقتی فرمودند شهید سلیمانی یک مکتب است، مکتب مالک اشتر، انقلابی کسی است که خودش را قربانی می‌کند تا دین خدا و مردم سرپا باشند.

 

حاجی بابایی اعلام کرد: امروز مبارزه با استکبار جهانی در بیرون کشور حرف‌ها زدیم ما از قدرت‌مندترین کشورهای جهان هستیم، دنیا به این جمع بندی رسیده که نمی‌توان با ایران مقابله کند ناتو در تمام نقاط دنیا فعالیت می‌کند ما هم در همه دنیا کوچه به کوچه و چهار راه به چهار راه با استکبار درگیر هستیم.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات ادامه داد: این روزها در اوج مبارزه قرار داریم، آمریکا دچار استیصال شده است از این معبر عبور کنیم جهانی خواهیم شد تا مردم ما شرافت‌مندانه و حسینی زندگی کنند و به این مکتب ببالند، آمریکا در حال رسیدن به این نکته است که با ایران اسلامی نمیتوان کاری کرد.

 

این مسئول تاکید کرد: مبارزه با استکبار جهانی یعنی درست کار کردن! یعنی مسئول شدن و تغییر نکردن زندگی و خانواده، بزرگترین خیانت این است که بعد از مسئولیت به فکر جمع کردن ثروت باشیم این همان اسرائیلی عمل کردن است آینده جمهوری اسلامی روشن است بنده با اعتقاد قبلی می‌گویم که این انقلاب پرقدرت در خدمت ملت خواهد یود، کسانی که صادقانه در خدمت نظام هستند روسفید خواهند شد.

 

وی یادآور شد: این روزها روزهای آموزش است مطیع بودن در مقابل رهبری از وظایف چهره انقلابی است اگر کسی که جلوتر یا عقب‌تر از رهبری جرکت کند ضدانقلاب است انقلابی باید کاملا در خدمت رهبری باشد، در دو روز گذشته دیدیم که ابهت آمریکا چطور فرو ریخت ما الان باید تمام توان خودمان را به‌کار بگیریم ما در پشتیبانی دولت مختار نیستیم اضطرار وجود دارد اینکه دولت ضعف دارد یا خیر بحث دیگری است.

 

حاجی بابایی بازگو کرد: دولت انقلابی باید پرتوان و پرقدرت کار کند در این دولت و مجلس اشتباه قابل پذیرش نیست مردم نذر نکردند که امثال بنده مسئول شوند بعد هر کاری دلشان خواست بکنند خیانتی بالاتر از این نیست که منافع خودمان را بر منافع مردم ترجیح دهیم، امروز بسیجی در دریای عمان جلوی ناو آمریکا در حالی که هر لحظه فکر می‌کند شهید می‌شود ایستاده، جز یک عاشورایی چه کسی چنین جسارتی دارد؟

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات اضافه کرد: اگر چه وضعیت اقتصادی ما خوب نیست نه اقتصادمان! دچار مشکل هستیم ولی میتوان اوضاع را بهبود بخشید، باید اقدامات مثبت را در کنار نقاط ضعف بگوییم، خون شهید سلیمانی و ۲۳۰ هزار شهید دیگر مظلوم است کارهایی کردند که به عظمت کربلا نمی‌رسد ولی در این راه قدم گذاشتند، باید بگوییم در جمهوری اسلامی چه کارهای بزرگی انجام داد یک جوان ۱۴ ساله از ساعت هشت صبح فقط اخبار منفی را مرور می‌کند به داد انقلاب و کشور برسیم ما ملت امام حسین (ع) هستیم، نقد منصفانه هم باید داشته باشیم.

 

این مسئول با اشاره به اینکه باید از علامه حسن زاده آملی و بزرگان بیاموزیم که چگونه با نظام مقدس جمهوری اسلامی مقابله می‌کردند، بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، امام راحل عاقل‌ترین افراد انقلاب و امام علی (ع) عاقل‌ترین فرد در امت اسلام است، کار امروز برای مجلس و دولت سخت است می‌پذیریم، به خدا قسم وزیر و نماینده‌ای در مجلس نداریم که دلش نخواهد کاری برای مردم انجام ندهد، روحانیت و سپاه دنبال کار فرهنگی هستند، ما در حال فعالیت هستیم دنیا هم بیکار نیست جمع شده‌اند بگویند عاشورا نه ما گفتیم عاشورا بله امروز دشمن در حال عقب‌نشینی است.

 

وی اظهار کرد: به اعتقاد من امروز ابا عبدالله حسین (ع) به قهرمانان خود در دریای عمان افتخار می‌کند، کاش امروز امام حاضر بود و مشاهده می‌کرد که ملتی در طول تاریخ همچون مردم ایران عمل نکردند، مردم ما خوب هستند اگر اشتباهی وجود دارد از مسئولان است، ما باید سختی‌‌های کار را تمام کنیم، البته کار در حال تمام شدن است، حتی بایدن با آن حال خرابش نمی‌تواند کاری کند نه دیگران این‌ها سوریه را نتوانستند بگیرند در آینده اخباری زیباتر خواهیم شنید.

 

حاجی بابایی اذعان کرد: مازندران استان شهدا، امانت، شهادت، بزرگان، عرفا و فقاهت و استان پرافتخاری است در طول تاریخ همیشه اهل بیتی و یکپارچه بوده الان هم پرافتخار است، بزرگان ملی در سطح ملی مطرح هستند، امروز روی مین رفتن مهم‌تر از هشت سال دفاع مقدس است، خیلی‌ها بودند در آن دوران حاضر بودند روی مین بروند اما امروز خیر ، روی مین رفتن یعنی در جمع از انقلاب و شهید دفاع کنیم کار سختی است ولی عزت و شرف دارد، هر آنچه که داشتیم امروز در دستمان است.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات یادآور شد: بر اساس قرآن و روایات هیچ شهیدی انسانی را که در مسیرش نباشد شفاعت نمی‌کند باید در اتوبان شهدا باشی که اگر ماشینت پنچر شد شهید کمکت کند جای دیگری باشی شهید پیدایت نمی‌کند.

 

کد خبر 1113004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha