مهمترین روش برای ارتقای سطح فرهنگ عمومی روش عملگرایانه بزرگان آن جامعه است

بیکی گفت: مهمترین روش برای ارتقای سطح فرهنگ عمومی روش عملگرایانه بزرگان آن جامعه است.

«مهدی بیکی» به مناسبت روز فرهنگ عمومی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: ارتقای فرهنگ عمومی یکی از وظایف دستگاه های فرهنگی است که باید برای آن برنامه ریزی دقیق انجام شود و طی یک فرایند زمانی مشخص و تعریف پروژه های مختلف، ارتقاء، پیشرفت و موانع آن را کنترل و ارزیابی کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: آنچه که باید مورد توجه برنامه ریزان فرهنگی قرار گیرد این است که بین فرهنگ مکتوب و فرهنگ مرسوم ما فاصله بسیاری است، یعنی آنچه که در کتب و ادبیات مکتوب دینی، اسلامی و ملی ما نوشته و مسطور است با آنچه که در سطوح مختلف جامعه و در بین مردم مرسوم و متداول است فرق دارد.

 

وی ادامه داد: شاید بسیاری از صفات مذمومه در بین مردم شکل گرفته است که آیین و سنت مکتوب ما آنها را بر نمی تابد، بنابراین باید با یک مهندسی فرهنگ این دو جهت از فرهنگ را با معیارها و روش های صحیح بر هم منطبق کنیم و فاصله بین آن را کم کنیم.

 

بیکی تاکید کرد: باید صفات حمیده را جایگزین صفات رذیله کنیم، مولا شاید در یک جامعه ای دروغ و سخن چینی مذموم نباشد و از آن قبح زدایی شده است اما در مقابل در فرهنگ آن ملت و جامعه این صفات بسیار نکوهیده و مذموم باشد.

 

وی گفت: بنابراین تقبیح آن و حرکت به سوی براندازی آن صفت رذیله از جامعه بسیار مهم است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با بیان اینکه یکی از راه های مهم برای جایگزینی صفات حمیده به جای صفات مذموم در جامعه، روش عملگرایانه است، افزود: یعنی در جامعه باید مسئولان، مدیران و بزرگان و چهره های هنری، ورزشی و نخبگان عملا وارد فاز اجرایی و عملی شوند و مردم نیز به تبع آنها عملگرایی می شوند.

 

کد خبر 1113118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha