«علامه حسن‌زاده‌آملی» افتخار حوزه‌ و دانشگاه و جامعه ایمانی بودند

حجت‌الاسلام صدیقی «علامه حسن‌زاده‌آملی»را عالمی ذوالفنون دانست و گفت: ایشان افتخار دانشگاه‌ها و حوزه‌ جامعه ایمانی، عرفانی و شهودی عالم بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» امروز (۱۴ آبان) در مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده آملی که در مصلی آمل برگزار شد، با اشاره  به درجات انسان در نزد خدا اظهار کرد: از دیدگاه قرآن کریم علم و ایمان دو بال هستند که انسان را از اسفل السافرین نجات خواهد داد، علامه صاحب تفسیر المیزان نیز می گوید، ایمان یک درجه انسان را بالا می برد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان برای مأموریتی به زمین آورده شده است، تصریح کرد: ماموریتش نیز محدود است و زود تمام می شود و آنکه ما را آورده از ما باز خواهد کرد و می پرسد، که آیا فرمان‌ها و عوامل او را اجرا کردید و چه کار کردید؟.

 

حجت الاسلام کاظمی ادامه داد: خدا انسان را هم برای آبادی زمین و هم برای آبادی زمینه آورده است، آمدیم آبادانی کنیم کسی که بندگی خدا نمی کند و به فرمان خدا زندگی نمی کند در واقع عمرش و خودشان را خراب کرده است.

 

وی دعوت پیامبران به انسان ها را با صلح و دوستی همراه خواند و افزود: هشتاد جنگ بر پیامبرص تحمیل کردند، هیچ جنگی حالت انتقام جویان نبوده است، ابهامات را زدود تا خدا را بشناسند و تا لقاح الهی دست یابند.

 

حجت‌الاسلام صدیقی تصریخ کرد: آنهایی که اهل برهان حکمت بودند، آنچه استدلال و برای دیگران بیان می‌کردند، چشم دل باز بود، راه عرفان، راهِ شهود، راه دیدن با چشم دل راه رفتن است.

 

وی با بیان اینکه خداوند دو کتاب در اختیار انسان قرار داد، اظهار کرد: خداوند هیچ کجا انسان را تنها نمی گذارد و در همه جا هوای انسان را دارد، خداوند در همه جا حضور دارد، عبودیت همیشه آن سر از محبوبیت در می آید، امام زمان عجل الله حاضر غایب است، آیت الله بهجت در وصف امام زمان عجل الله گفتند یعنی می دانیم که امام زمان کجا نیستند امام زمان سایه خدا همه جا هست.

 

حجت الاسلام صدیقی احترام به شهدا تاکید کرد و یادآور شد: با شهید مودبانه برخورد کنید کسی که در راه خدا شهید شده است، با احترام به زبان بیاوریم، آنها زنده هستند، دلها را زنده و عزت و شرف را زنده کردند.

 

وی علامه حسن‌زاده آملی را عالمی ذوالفنون دانست و گفت: از افتخار دانشگاه‌ها و حوزه‌ جامعه ایمانی، عرفانی و شهودی عالم بودند هم در علوم نقلیه فقیه و مجتهد محدث بوده و هم در علوم دانشگاهی منجم اخترشناس بود، در علوم ریاضی ریاضیدان بودند در علوم غریبه دستی داشت و به مقام عرفان و شهود رسیده بود.

 

کد خبر 1113121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha