تمدن نوین اسلامی بدون پیشرفت محقق نمی شود/تلاش ۲۰۰ساله دشمنان برای تغییر الگوی مصرف

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: کشورهای غربی بیش از ۲۰۰ سال در دانشگاه تلاش و تخقیق کردند تا الگو مصرف و سبک زندگی را در جوامع اسلامی تغییر دهند، بنابراین برهمه نحبگان و پژوهشگران لازم است که به صورت ویژه به موضوع تمدن نوین اسلامی توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد» امروز (جمعه 14 آبان) در خطبه های نماز جمعه اهواز اهواز اظهار کرد: نماز جمعه ای در تراز انقلاب اسلامی که بتواند آسیب های فرد و اجتماعی را حل کند در غیر این صورت این نماز در تراز انقلاب اسلامی نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به تغییر وضعیت رنگبندی شهرها نسبت ویروس کرونا افزود: بیش از چندین ماه نماز جمعه اقامه نشدف در صورتی که مردم رعایت نکنند و از تزریق واکسن خوداری کنند مجددا به وضعیت قرمز بازگشته و از اقامه نماز جمعه محروم می شویم.

 

وی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین مشکلات جامعه است اضافه کرد: یکی از مهمترین مواردی که مقام معظم رهبری نسبت به آن بسیار تاکید دارند موضوع سبک زندگی اسلامی است که در ذیل موضوع تمدن نوین اسلامی مطرح می شود، قطعا مهمترین اهداف انسان ها رستگار پیشرفت بوده است.

 

امام جمعه اهواز ابراز کرد: فطرت انسان پاک و توحیدگر است، هدف اصلی همه انبیا و اوصیا تشکیل تمدن نوین اسلامی در شاخصه ها مختلف است، خداوند همه ظرفیت ها و امکانات را در اختیار انسان ها قرار داده تا از آنها در مسیر عبودیت بهره ببرند.

 

وی به تغییر الگوی مصرف اشاره کرد و ادامه داد: کشورهای غربی بیش از 200 سال در دانشگاه تلاش و تخقیق کردند تا الگو مصرف و سبک زندگی را در جوامع اسلامی تغییر دهند، بنابراین برهمه نحبگان و پژوهشگران لازم است که به صورت ویژه به موضوع تمدن نوین اسلامی توجه داشته باشند.

 

وی  با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی بدون پیشرفت محقق نمی شود یاد آور شد: باید گفتمانی در زمینه آسیب شناسی در سطوح مختلف جامعه ایجاد شود علاوه براین باید تلاش کنیم که ظرفیت و فرهنگ کار گروهی و جمعی را افزایش دهیم.

 

کد خبر 1113123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha