کار فرهنگی باید به دست کارشناسان انقلابی و معتمد انجام شود

حجت الاسلام شمس الدین سطحی نگری را آفتی دانست که جامعه به آن گرفتار شده و افزود: این امر موجب شده همه خود را صاحب نظر فرهنگی می دانند در صورتیکه کار فرهنگی باید به دست کارشناسان فرهنگی ،معتقد، انقلابی و معتمد انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین » امروز (جمعه ، 14 آبان ) در خطبه های نماز با اشاره به حضور جوانان و نوجوانان در مراسم باشکوه یوم الله 13 آبان گفت: تقابل با استکبار جهانی توسط مسلمانان آزادیخواه پایان ناپذیر است و حق با باطل سازشی نخواهد داشت.

 

امام جمعه انزلی رمز پیروزی با استکبار را حفظ وحدت و انسجام ملت اعلام کرد و افزود: تشدد مایه هلاکت جامعه است و جامعه ای که در آن تشدد و تنش باشد نمی تواند تمدن ساز باشد لذا وحدت و انسجام با پیروی از رهبری یک ضرورت است.

 

وی با اشاره به تحولات منطقه خاطر نشان کرد: این اتفاقات نشان می دهد که استکبار در حال افول است و به هر وسیله ای می خواهد به نظام ضربه بزند مانند دزدی کشتی نفتی و ... که از ضعف دشمن ناشی می شود و ما در مقابل شاهد اقتدار سپاه در شکست دشمن بوده ایم که چگونه دشمن را تخریب کرد.

 

شمس الدین در ادامه توجه به فرهنگ عمومی را امری مهم عنوان کرد و افزود: در راستای اعتلای فرهنگ عمومی به نقش آفرینی آحاد جامعه نیاز داریم. فرهنگ در جامعه مانند روح در کالبد است و مقام معظم رهبری فرهنگ را به هوا برای تنفس تعبیر می کنند.

 

حجت الاسلام شمس الدین اظهار داشت : دولت اسلامی در قبال ارتقای فرهنگ عمومی مسئولت بیشتری دارد و باید مراقب باشد ناهنجاری ها و کاستی ها در آن وارد نشود و درچارچوب اسلامی برای آن برنامه تعریف کند.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی سالها در دولتهای مختلف مورد غفلت واقع شد تصریح کرد: در مسیر اصلاح فرهنگ جامعه موانعی نیز وجود دارد که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد که در صورت عدم رسیدگی به فرهنگ همه تلاش ها بی اثر خواهد بود.

 

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به سالها تلاش دشمن در تهاجم فرهنگی علیه ایران گفت: نمی توان نشست و دست بر روی دست گذاشت و در برابر تمسخر دین و ارزشهای دینی، بد آموزی های رسانه های دیداری و شنیداری کاری نکرد. برخی رسانه ها به طور انحرافی و ضد ارزشی امور خلاف را به خانواده ها آموزش می دهند باید در این موارد تذکر داد و برنامه ریزی کرد.

 

وی افزود: سطحی نگری و آفت دیگری است که جامعه به آن گرفتار شده و همه خود را صاحب نظر و کارشناس فرهنگی می دانند و تصمیمات سطحی و ضد فرهنگی اتخاذ می کنند.

 

امام جمعه انزلی تاکید کرد: کار فرهنگی باید به دست کارشناسان فرهنگی معتقد انقلابی معتمد انجام شود.

 

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه تعلیم دهندگان آموزش و فرهنگ بسیار مهم هستند، خاطرنشان کرد: در حوزه آموزشی نیز باید افرادی به عنوان معلم، استاد و دبیر باشند که خود ضد فرهنگ اسلامی صحبت نکنند.

کد خبر 1113144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha