«علامه حسن‌زاده‌آملی» آراسته به تمام خوبی‌های انسانی بود

حجت‌الاسلام ضیایی گفت: علامه حسن‌زاده‌آملی آراسته به فضایل، حسن خلق و دارای همه‌ی خوبی‌های انسانی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدبهاء‌الدین ضیایی» امروز(۱۴ آبان) در آیین اربعین عالم وارسته علامه «حسن‌زاده آملی» در روستای ایرا بخش لاریجان آمل و زادگاه این عالم شهیر با اشاره به تلاش علامه حسن زاده آملی برای ارتقاء زندگی معنوی مردم اظهار کرد: علامه دهر، همواره در جستجوی علم ومعرفت بود و هیچگاه از این شاخصه دست نکشید.

 

این شاگرد علامه حسن زاده آملی، خدمت معنوی به مردم و چگونگی زندگی آن‌ها را از دغدغه‌های مهم این عالم ذوالفنون عنوان کرد و ادامه داد: علامه حسن زاده آراسته به فضایل، حسن خلق و دارای همه‌ی خوبی‌های انسانی بود.

 

حجت‌الاسلام ضیایی گفت: این حکیم در فلسفه، عرفان و ریاضیات متخصص بود و همه عمر خود را در زمینه مجاهدت، عبادت، تحصیل و تحقیق گذراند.

 

وی تصریح کرد: در گوشه و کنار این سرزمین عالم‌هایی همچون علامه حسن زاده آملی وجود دارند که باید قدر آن‌ها را دانست.

 

این کارشناس مذهبی افزود: یکی از از ویژگی‌های خاص که در وجود آن عالم فرزانه وجود داشت ممتاز بودن ایشان بود، علامه حسن زاده آملی یک زاهد و عارف منفک از جامعه و باور‌های سیاسی حکومتی نبود و آن زهد منهای سیاست دینی را نمی‌پذیرفت.

 

حجت‌الاسلام ضیایی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در جامعه ما ظرفیت به وجود آمدن یک شخصیت الهی در زمینه زهد و تقوا، عرفان و علم، شناخت دقیق مسیر ولایت و انقلاب اسلامی را قرار داد که علامه حسن زاده آملی در این مسیر ممتاز بود.

 

به گزارش شبستان، اقشار مختلف مردم، روحانیون و شاگردان علامه حسن زاده آملی امروز در ایرا، کنار مضجع شریف این عالم فقید گرد هم آمدند تا چهلمین روز آسمانی شدن این عالم آسمان علم و فقاهت را در سوگ سپری کنند.

 

کد خبر 1113160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha