سیطره فرهنگی مبنای سیطره سیاسی، اقتصادی و نظامی است

امام جمعه بجنورد سیطره فرهنگی را غالب شدن فرهنگ بیگانه بر یک کشور دیگر خواند و گفت: سیطره فرهنگی به دنبال خودش سیطره سیاسی، اقتصادی و نظامی می آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری» امروز (14 آبان) در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرستان بجنورد برگزار شد، فرهنگ را یکی از شاخصه های مهم ملت های متمدن دنیا برشمرد.

 

 

امام جمعه بجنورد افزود: فرهنگ هر ملتی در آداب و رسوم و مراسم عزاداری و شادی آن ها تجلی پیدا می کند.

 

 

وی اضافه کرد: همچنین فرهنگ در پوشش، ادبیات، سخن گفتن و در رفتارهای اقتصادی ما نیز تجلی می یابد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری دنیای امروز را تحمیل فرهنگ ها خواند و بیان کرد: امروز نظام لیبرالیستی به دنبال این است که فرهنگ منحط خودش را که برگرفته از مادیات، دنیا طلبی و نگاه های شیطانی است به همه دنیا تحمیل کند.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: نظام لیبرالیستی با داشتن فضای رسانه ای قوی به دنبال این است که فرهنگ مخرب خود را در پوشش، حجاب، لباس و....به همه دنیا تحمیل کند.

 

 

وی سیطره فرهنگی را غالب شدن فرهنگ بیگانه بر یک کشور دیگر خواند و گفت: سیطره فرهنگی به دنبال خودش سیطره سیاسی، اقتصادی و نظامی می آورد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری در ادامه همچنین به ماجراجویی نفتکش ایرانی از سوی مزدوران آمریکایی اشاره کرد و گفت: آمریکا سعی داشت با دزدی نفتکش ایران، قدرت خود را در خاورمیانه به رخ بکشد ولی نتیجه برعکس شد.

 

 

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: آمریکا به دنبال انزوای ایران است ولی این سیاست بزدلانه آنها نیز با شکست مواجه شده و روابط ایران با شرق بهتر از گذشته است.

 

 

 

کد خبر 1113169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha