استمرار استکبار ستیزی با خودکفایی داخلی

استمرار استکبار ستیزی با تاکید خودکفایی و افزایش توانمندی های داخلی، رفاه اجتماعی،امیدآفرینی، کاهش وابستگی، رفع چالش های معیشتی و افزایش رضایتمندی محقق خواهد شد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: استکبار ستیزی در نظام جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح خودقرار داشته و حوادثی مثل 13 آبانماه، تسخیر لانه جاسوسی، قیام 15 خرداد و حضور در راهپیمایی ها تاییدی بر همین ماجراست که دشمن هم از همین اتفاقات کینه به دل دارد.

 

روحیه دشمنی با سران ظلم در ملت ایران برای حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور باعث شده که دست آنان در نظام برنامه ریزی کشور  کوتاه شود و همواره با صلابت و اقتدار در عرصه های بین المللی توانایی ابراز وجود داشته باشیم.

 

تحرکات منطقه ای نظامی و تصمیمات اتاق های بسته دشمن علیه انقلاب نتوانسته این روحیه را از ملت ایران بگیرد و استکبار جهانی را به وسط صحنه های کشور بیاورد.

شعار مرگ بر آمریکا و استقلال و آزادی ایران تا زمانی که فرهنگ شهادت و ظلم ستیزی نهادینه باشد زنده خواهند ماند و دشمن در تاکامی به سر می برد اما اگر نیازهای داخلی و توسعه کشور برای کاهش وابستگی به غرب مورد بی مهری قرار گیرد آنگاه جبهه برای رسیدن به اهداف خود امیدوار می شود.

 

جریان و نگرش تسخیر لانه جاسوسی امروز نیز در کشورمان با انجام اقداماتی مثل توسعه صنعت، کاهش وابستگی به غرب، پایبندی به اصول و اعتقادات واقعی در بین نسل دانش آموز و دانشجو وجود دارد و اگر مجاهدت علمی این قشر در همین راستا است.

استمرار استکبار ستیزی با تاکید خودکفایی و افزایش توانمندی های داخلی، رفاه اجتماعی،امیدآفرینی، کاهش وابستگی، رفع چالش های معیشتی و افزایش رضایتمندی محقق خواهد شد که در این خصوص باید همه افراد مثل اوایل انقلاب نقش خوب را به ثمر برسانند.

 

*تقویت فرهنگی و فکری جریان استکبار ستیزی

 

یکی از ابعاد مختلف استکبار ستیزی، نوع نگرش و تفکر در این حوزه است که ما از نظر فرهنگی و اعتقادی به این موضوع مهم توجه داشته باشیم و علت و اساس تقابل بین ایران و آمریکا را بدانیم.

تناقض بین اصول و پایه های اصلی فکری بین حکومت ایران و غرب، موجب وجود دشمنی بین ما استکبار جهانی بوده که منجر به سازش نمی شود چرا که ما معتقدیم بر اساس مبنای اسلامی ظلم و ستم سزاوار نیست و نباید برای منافع دنیایی وحشیانه به ملت های مظلوم بتازیم ولی غرب به سرکردگی آمریکا و اسرائیل در این جریان قدم می گذارد.

 

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان، تفاوت اندیشه ها را عامل تقابل ایران و آمریکا بیان کرد و گفت: آموزه های دینی و اسلامی عامل برنامه ریزی و شکل گیری انقلاب اسلامی ابوده و دستورات قرآنی در رای اقدامات اجرایی کشور است اما در غرب خبری از دین و اصول الهی نیست.

حجت الاسلام »غلامعلی زمانی» افزود: اقدامات استکباری و ظالمانه است مغایر با ارزش های اسلامی بوده و به همین خاطر نمی توانیم نظاره گر ظلم در جهان باشیم و سکوت کنیم.

 

وی  تفاوت اندیشه ها و تئوری حاکمیتی ایران و آمریکا را اساس استکبار ستیزی عنوان کرد و اذعان داشت: تسخیر لانه جاسوسی واقعیت مخالفت پایه ای انقلاب اسلامی با آمریکا را نشان داده و نگرش آن هم در بین مردم نهادینه شده و تا آینده این موضوع ادامه دارد.

 

مراقبت فکری و فرهنگی مسئله مهمی در این خصوص است که با تقویت نگرش عمومی جامعه نسبت به این موضوع و مراقب از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی به این موضوع پی خواهیم برد.

 

امام جمعه اصفهان در خطبه های نماز جمعه همین مسئله را به صورت کلی در ابعاد مختلف مورد تاکید قرار داد و اذعان داشت: مراقب فرهنگ ناب اسلامی باشیم تا فرهنگمان را نگیرد.

 

آیت الله سید «یوسف طباطبایی نژاد» افزود: تغییر نگرش و فرهنگ در کشور و گرایش به غرب موجب آسیب به زندگی و رهایی انسان از مسیر تعالی و واگذاری به خود خواهد شد.

 

*تلاش برای خودکفایی و کاهش وابستگی

 

خودکفایی و کاهش وابستگی در کشورمان نتایج زیادی را به همراه دارد که کاهش اثرپذیری تحریم ها و ایجاد اتشغال و امیدواری در جامعه از جمله آن است.

 

دانش آموزان و دانشجویان امروز جامعه ما باید تلاش کنند با ایده و نظرات خود چالش ها را از کشور جدا کرده و مسئولان هم با اهتمام ویژه و حمایت از آنان مسیر را هموار سازند.

فرماندار تیران و کرون ضمن تاکید بر ادامه مسیر ظلم ستیزی و مخالفت با جریان استکباری، گفت: استکبار ستیزی و مقاومت در برابر دشمن به روش دیگر از جمله تلاش برای خود باوری و خودکفایی ادامه دارد.

 

»مجید حججی» تقویت باورهای دینی و تلاش برای تحقق برنامه های اسلامی و انقلابی را نمونه اقدامات کارآمد برای استکبار ستیزی معرفی کرد و گفت: چنین رشادت و مجاهدتی موفقیت در جنگ فرهنگی را به همراه دارد.

وی وسعه اقتصادی با بهره گیری از فناوری های نوین و تقویت روحیه کار و تلاش را در خروج از مشکلات اقتصادی و پیروزی در جنگ اقتصادی مهم دانست. و اظهارداشت: دانش آموز و دانشجویی که در تقویت باورهای دینی، اجتماعی و درسی خود پایبند بوده و تلاش راسخ دارد قطعا در ادامه مسیر رزمندگان دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گام بر می دارد.

 

*رفاه اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه

 

یکی از ابعاد مهمی که رضایتمندی داخلی را افزایش می دهد و از طرفی هم دشمن به سبب مشاهده رفاه مردم کشورمان ناامید خواهد شد که در این مسیر نیز برنامه ریزی مسئولان بسیار مهم است.

مسئولان در سه قوه تلاش کنند و آسیب های ناشی از تحریم و کرونا بر زندگی و معیشت مردم کاهش یابد و دغدغه های اجتماعی به پایین ترین سطح برسد تا شاهد امید آفرینی در جامعه و جلب نگاه جهانیان به نوع مدل مدیریتی ایران و آسایش مردم و کاهش مهاجرت ها باشیم.

کد خبر 1113194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha