لزوم ایجاد لیست سیاه مجرمین مسلح در جیرفت 

حسین سلامی گفت:یک لیست سیاه از افراد حرفه ای و سابقه دار مسلح که در سطح شهرستان جیرفت تیراندازی کرده اند با پایشی که صورت می گیرد باید تهیه شود تا مورد رصد قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نشست کارگروه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان جیرفت با محوریت پیشگیری از حمل سلاح غیر مجاز و تیراندازی در دادسرای جیرفت برگزار شد.


«حسین سلامی» در این نشست، گفت: اگر از همان ابتدای امر با اراذل و اوباش نوپدیدی که به دنبال ایجاد رعب و وحشت در شهرستان و برهم زدن امنیت و آسایش مردم هستند با قاطعیت برخورد شود، آنها فکر حمل سلاح و تیراندازی و ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم را در سر نمی پرورانند.


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت افزود: در بعضی موارد افراد بر خشم و عملكرد خود كنترل لازم را ندارند و بعضا متناسب با موضوع اتفاق افتاده تصميم عاقلانه ای اتخاذ نمی كنند و به سمت واكنش های خشم آلود می روند.


وی تاكيد كرد: افراد بايد بر احساسات و عملكرد خود مديريت بيشتری داشته باشند تا خدای ناكرده شاهد حوادث تلخی از اين قبيل نباشيم.


سلامی فراواني سلاح و در دسترس بودن آن در مناطق جنوب و شرق استان را یکی از عوامل ارتكاب جرائم خشن دانست و اظهار کرد: بايد فرهنگ نگهداری و حمل سلاح كه در بعضی نقاط به عنوان یک ارزش و نشانه قدرت محسوب می شود، در جامعه تغيير كند چرا كه ممكن است همين سلاحی كه برای قدرت و ارزش نگهداری می شود عاملی برای ناامنی و از هم پاشيدگی خانواده ها، قتل، ايراد جرح و ده ها جرم ديگر شود.


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت با بيان اين‌ مطلب که پراکندگی جمعيت، وسعت شهرستان و اقليم ‌های متفاوت موجب افزايش اشتياق برای داشتن سلاح در منطقه شده است، تصريح كرد: ‌نوع اسلحه‌ای که وارد شهرستان می ‌شود، نشان می ‌دهد انگيزه قاچاقچيان، تجاری و به منظور کسب سود است.
 

وی خواستار تشکیل یک لیست سیاه از افراد حرفه ای و سابقه دار مسلح که در سطح شهرستان تیراندازی کرده اند، شد و ابراز کرد: لیست سیاه این افراد  سابقه دار با پایشی که صورت می گیرد باید تهیه شود تا مورد رصد قرار گیرند.


سلامی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با کسانی که امنیت جامعه را دچار خدشه می کنند، تعارف ندارد و در این راستا در بحث برخورد و رصد آنها جدی خواهیم بود.


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت با تاکید بر این که مردم به امنیت و آرامش نیاز دارند، تاکید کرد: امنیت تنها موضوعی است که افراد یک جامعه در مورد آن اختلاف نظری ندارند و همه به اتفاق، خواهان آن هستند.


وی اضافه کرد: در این راستا، دستگاه های امنیتی باید با همکاری مردم نهایت تلاش خود را برای برقراری امنیت کرده و با برهم زنندگان آن هم برخوردی قاطع داشته باشند.


گفتنی است؛ این نشست تخصصی، مصوباتی برای برخورد با حاملان، قاچاقچیان سلاح و تیراندازی در سطح شهرستان داشته و به ریاست حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت و با حضور بازپرسان دادسرای جیرفت، جانشین فرماندهی انتظامی، رئیس پلیس پیشگیری و پلیس های تخصصی و روسای کلانتری ها و پاسگاه های حوزه قضایی شهرستان جیرفت در محل دادسرای شهرستان تشکیل شد.

کد خبر 1113325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha