پهنای باند روستاها به منظور توسعه کسب و کارهای بومی آنلاین افزایش یافت

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: به منظور توسعه کسب و کارهای بومی به صورت آنلاین پهنای باند روستاهای شهرستان دهگلان افزایش یافت.

آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با اشاره به نیاز روز افزون مراکز روستایی به افزایش ظرفیتهای دسترسی به شبکه اینترنت گفت: در همین راستا پهنای باند اینترنت در روستاهای قادرمرز،سیس و سرنجیانه از توابع شهرستان دهگلان افزایش یافت.

 

 


وی افزود: در راستای تحقق برنامه های تدوین شده برای سال جاری در مخابرات منطقه نسبت به توسعه و ایجاد زیرساخت های دیتا در سطح استان به ویژه مناطق روستایی اقدامات چشمگیری صورت گرفته است.

 


مدیر مخابرات منطقه کردستان بیان کرد: تامین تجهیزات و سرمایه گذاری های لازم با حمایت های مسولین ارشد شرکت مخابرات ایران به منظور ایجاد دسترسی شهروندان و مردم فهیم استان به خدمات و سرویس های مخابراتی از برنامه های دارای اولویت منطقه است که با تلاش همکاران برای تحقق آنها گام برخواهیم داشت.

 


حکمت خاطر نشان ساخت:در راستای افزایش پهنای باند اینترنت در روستاهای قادرمرز، سیس و سرنجیانه در شهرستان دهگلان تجهیزات CWDM نصب و راه اندازی شده است.

 


وی اعلام کرد:با این اقدام پهنای باند اینترنت این روستاها از ۲۰ مگ به ۱۰۰ مگ معادل ۵ برابر ، افزایش یافته است.

 


مدیر مخابرات منطقه کردستان تصریح کرد: با اجرای این پروژه ساکنین سه روستای مذکور از بهبود کیفیت سرویس اینترنت بطور بسیار قابل توجه  بهره‌مند شده‌اند.

 


وی ارائه همزمان پیام از طریق صوت و تصویر،افزایش سرعت دسترسی به محتواهای موجود در فضای مجازی،بهره مندی ساکنین روستاها از بسترهای دیتا به منظور ایجاد و توسعه کسب و کارهای بومی به صورت آنلاین، جلوگیری از پدیده اجتماعی مهاجرت، برقراری عدالت اجتماعی و افزایش و ارتقا سطح دانش و آگاهی روستاییان را از جمله اهداف اجرای این پروژه دانست.

 


حکمت همچنین اعلام کرد: در حال حاضر حدود 550 روستای استان دارای اینترنت مخابراتی هستند.


وی اضافه کرد: در حال حاضر 142 هزار و 797 مشترک از سرویس‌های متنوع مخابراتی بر بستر دیتا استفاده می‌کنند.

کد خبر 1113363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha