۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در خراسان جنوبی پرداخت می‌شود

هنری گفت: در سال جاری برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و کم‌برخوردار ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ۱۸ درصد به بسیج سازندگی استان ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی هنری» امروز (۱۵ آبان) در بازدید از کارگاه اشتغال روستای تقاب شهرستان خوسف اظهار کرد: راه‌اندازی و هدایت اشتغال از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در زمینه اشتغال و توانمندسازی است.


مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت سه ساله تشکیل و راه‌اندازی صندوق‌های خرد روستایی و ایجاد اشتغال در این زمینه، گفت: در سال جاری ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال با محوریت صندوق‌های خرد روستایی پرداخت خواهد شد.

 

وی بیان کرد: این تسهیلات بر اساس نوع شغل ایجادی تا سقف یک میلیارد ریال به هر فرد پرداخت می شود.

 

هنری ادامه داد: همچنین ۱۲۰میلیارد ریال تسهیلات ۱۸ درصد هفت ساله نیز ابلاغ شده که برای توسعه کارگاه‌های موجود و تامین سرمایه در گردش کارگاه‌های اشتغال پرداخت خواهد شد.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه با حمایت تسهیلگران پرداخت هدفمند منابع تسهیلاتی را به افراد واجد شرایط خواهیم داشت، گفت: این تسهیلات با محوریت صندوق‌های قرض‌الحسنه، اعضای صندوق و قطب‌های صنایع تبدیلی و محصولات مزیت داری که در هر شهرستان مشخص شده به افراد واجد شرایط که دوره‌های آموزشی مربوطه را گذرانده و توانایی ایجاد کارگاه دارند، پرداخت می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی رصد و پایش کارگاه‌های اشتغال را پیگیری می کند، افزود: در راستای رسته‌های شغلی مزیت دار، راهبران شغلی شناسایی شده‌اند که با هماهنگی آنان بحث تضمین خرید تولیدات در روستاها و مناطق هدف کم برخوردار  و تامین مواد اولیه انجام می‌شود تا به بحث بازاریابی تولیدات و تداوم و پایداری محصولات تولیدی کمک کند.

کد خبر 1113455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha