کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌ های پر خطر کرونا در کشور

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های پر خطر کرونا در کشور و در جایگاه پنجم اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید علی احمدزاده» امروز (۱۵ آبان ماه) در نشست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: به لحاظ شیوع بیماری کرونا اوضاع خوبی نداریم و میزان ابتلا و مرگ و میر ما از کشور بالاتر بوده و باید کارهایی صورت گیرد.
 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرگ و میر در میان افراد سالمند و کسانی که نارسایی قلبی و بیماری زمینه ‌ای مانند دیابت دارند، بیشتر است.
 

 

وی به دانشگاه علوم پزشکی توصیه کرد که بر روی این افراد حساس باشد و ادامه داد: حدود ۳۳ درصد مرگ و میر و بستری‌های اخیر بالای ۶۰ سال بودند و میانگین بستری در استان ۴۳ سال است.
 

 

احمد زاده یادآور شد: در استان‌ها و شهرهایی که تراکم بالا بوده، ابتلا و مرگ و میر بالاتر رفته و متاسفانه در یکی از شهرستان های استان ما، یعنی گچساران آمار مرگ و میر روند افزایشی دارد.
 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر فعال شدن طرح سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» در شهرستان‌های نارنجی استان تاکید کرد و گفت: همه به ویژه مجموعه بهداشت و درمان برای مقابله با پیک ششم آمادگی لازم را داشته باشند.
 

 

وی از عادی انگاری ها، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش استفاده از ماسک ابراز نگرانی کرد و افزود: دیروز که در چاروسا و قلعه رئیسی بودم، بندرت مردم از ماسک استفاده می‌کردند.
 

 

احمد زاده با ابراز نگرانی گفت: متاسفانه در خصوص کرونا به شدت در استان ساده‌انگاری می ‌شود‌.
 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اغلب گمان می ‌کنند کرونا تمام شده، در حالی که این طور نیست و پیک ششم آن از راه رسیده و توصیه می ‌کنم، کنترل ها و نظارت ها بیشتر شود و رسانه‌ها هم بیشتر اطلاع ‌رسانی کنند.
 

 

وی به تشویق و اقناع‌ سازی مردم برای تزریق واکسن تاکید کرد و گفت: تاثیر دریافت واکسن برای جامعه به خوبی تبیین شود تا شاهد افزایش روند واکسیناسیون و رسیدن به آمار بالای ۸۰ درصد در این زمینه باشیم.
 

 

احمد زاده در زمینه صدور مجوز فعالیت کنسرت‌ها و نمایش‌هایی که دارای اجرای عمومی هستند، افزود: محدودیت‌ها برداشته و همه اقشار می ‌توانند فعالیت کنند، اما رعایت پروتکل‌ها الزامی است و ظرفیت سالن‌ها به میزان اعلام شده باشد.
 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در کنسرت‌ها و نمایش‌ها ۳۰ درصد سالن پذیرش داشته باشند در غیر این صورت نیروی انتظامی ورود کند.
 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم با بیان اینکه، شهرهای گچساران و لنده بیشترین مرگ و میر کرونایی را دارند، گفت: اردیبهشت و شهریور امسال بیشترین فوتی ویروس کرونا را در استان داشتیم.
 

 

«پرویز یزدان پناه» با بیان اینکه در مرحله نخست ۸۴ درصد دانش‌ آموزان و مرحله دوم ۴۸ درصد از آنها واکسینه شدند، افزود: تعداد افراد واکسینه شده بالای ۱۲ سال به ۶۰ درصد رسید.
 

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گفت: در هفته گذشته ۲ هزار و چهار مورد بازدید از صنوف انجام شد که ۱۳۲ واحد به دستگاه قضایی معرفی و ۲۴ واحد پلمپ شدند.
 

 

محمدمهدی بانشی با بیان اینکه، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بین صنوف ۷۱ درصد است گفت: متاسفانه متاسفانه استفاده از ماسک در اصناف به شدت کاهش یافته است.

کد خبر 1113551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha