لزوم خنثی کردن تبلیغات ضدفرهنگی دشمن/ برنامه چندساله فرهنگی تدوین شود

بر مسئولان فرهنگی و اجتماعی کشور واجب است که برنامه های چندین ساله فرهنگی را تدوین کرده و براساس چشم اندازها حرکت کنیم، در این میان نباید از تلاش برای خنثی کردن تبلیغات ضدفرهنگی غافل شد.

خبرگزاری شبستان _اهواز، علی سهری: معنویت مهمترین حلقه اتصال دنیا و آخرت است، بسیار مشاهده شده افرادی که معنویت لازم را ندارد در طول مسیر شغلی و زندگی خود دچار تزلزل هایی شده و همین مهم باعث می شود تا وارد مسیر انحرافات شود.

 

جایگاه اخلاق به عنوان ابزاری انسان ساز که آدمی را از دیگر موجودات متمایز می سازد و با رشد و تعالی فضایل اخلاقی، نور ایمان را به قلب وی می تاباند. 

 

حیات طیبه و منش اسلامی و اهل بیت (ع) همواره رابطه بسیار خوبی میان دنیا و آخرت ایجاد کرده است و این رابطه بسیار نزدیک را به سادگی می توان در زندگی شهدا و بزرگان دین مشاهده کنیم که با چه انگیزه ای می خواهند زندگی دنیایی خود را ترک کرده و وارد زندگی آخروی خود شوند.

 

دشمن در تلاش است تا سبک زندگی اسلامی را از بین ببرد 

کارشناس مذهبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار می کند: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و در بیانات مقام معظم رهبری همواره جایگاه و نقش خانواده به صورت ویژه تبیین شده است.

 

«حجت الاسلام محمد سیاحی» می افزاید: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر تبین سبک زندگی اسلامی برپایه قرآن تاکید دارند، هر زمان که توانستیم قرآن را در زندگی جاری کنیم می توانیم به حقیقت معنویت در جامعه برسیم.

 

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا سبک زندگی اسلامی را از بین ببرد اضافه می کند: در سبک زندگی اسلامی هر اتفاقی بر اساس اصول خود انجام و حتی در سبک زندگی اسلامی موضوع اشتغال زن نیز مطرح می شود، اما این اشتغال نباید به زندگی شخصی و خصوصی وی لطمه وارد آورد.

 

این کارشناس مذهبی عنوان می کند: اخلاق مداری مهمترین راهکار برای خروج از بحران های فکری و اجتماعی در جامعه است، باید بتوانیم نسلی را تربیت کنیم که اخلاقیات اولویت اول در زندگی وی باشد، این در حالی است که دشمن به دنبال از بین بردن اخلاقیات در نسل جدید است.

 

مهمترین هدف آموزه های دینی ایجاد روابط سالم و پایدار است

یک روانشناس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: نظام اخلاقی اسلام سرشار از فضایل و گزاره های اخلاقی است که فرد مسلمان به وسیله تطبیق عملی آنها، توانایی اکمال دین خود و گام برداشتن در مسیر اصلاح امور دنیا و آخرت خویش را کسب می کند . 

 

«عبدالحسین محمدی نیا» ادامه می دهد: مهمترین هدف از بنای آموزه ها و عبادت هایی که اسلام واجب کرده تمرین های درست و کارساز با هدف نهادینه کردن خلق وخوی پسندیده و روابط سالم و پایدار اجتماعی مناسب و درست در انسان است، بنابراین باید به این آموزه به عنوان درس نگاه بکنیم.

 

وی ابراز می کند: اگر دروغ گویی، ریا، تهمت و هزاران کج اخلاقی در جامعه رواج یابد آن جامعه دچار افول اخلاقی می‌شود و در مقابل اگر صداقت، شفافیت و احترام و ... از دغدغه‌های جامعه باشد، در این صورت اخلاق، امنیت و اعتماد در جامعه به وجود می‌آید اینگونه آموزه ها را تنها در دستورات دینی الهی می توان مشاهده کرد.

 

این روانشناس با بیان اینکه جامعه ما جامعه‌ای در حال تحول و در گذر اجتماعی است اذعان کرد: باید تلاش کنیم این تحول اجتماعی به ضرر نسل آینده تمام نشود، زیرا بر اساس مشاهدات تبلیغات ضدفرهنگی بسیاری در سنین نوجوانی در حال انجام است که باید به درستی این تبلیغات را خنثی کرد.

 

در هر حال جامعه هر روز روبه پیشرفت است، به ویژه جامعه ای مثل ایران اگر غرق در فرهنگ های غربی شود در چندسال آینده با چندگانگی فرهنگی مواجه می شود که این اتفاق باعث نابودی همه تاریخ چندین هزارساله می شود.

 

بر مسئولان فرهنگی و اجتماعی کشور واجب است که برنامه های چندین ساله فرهنگی را تدوین کرده و بر اساس چشم اندازها حرکت کنیم، در این میان نباید از تلاش برای خنثی کردن تبلیغات ضدفرهنگی غافل شد.

 

کد خبر 1113570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha