سبقت در دینداری/ حواسمان به محاسبه نفس باشد

حجت الاسلام فرحمند با تاکید بر اینکه اگر در نزد خداوند درجات بخواهیم باید اهل مسابقه و سبقت گرفتن در دینداری باشیم گفت: تنها خوف ما باید از این باشد که خدا ما را به حال خود رها کند.

حجت الاسلام «سعید فرحمند» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص «سبقت در دینداری» اظهار کرد: ما در دینداری به دنبال حداقل ها نیستیم.

 

این کارشناس مذهبی با استناد به فرمایش امام صادق(ع) افزود: جنت برای شیعه است از این رو مومن نباید به دنبال حداقل ها باشد بلکه باید همیشه به دنبال بهترین ها باشد و در دینداری خود هم اینگونه رفتار کند.

 

وی بیان کرد: بهشت را به شیعیان وعده داده اند اما اینکه در کدام طبقه از بهشت باشیم مهم است چون اگر فکر کنیم که یک نفر هم بهتر از «من» وجود دارد پس فایده ای ندارد.

 

حجت الاسلام فرحمند تصریح کرد: همیشه باید بگوییم که من باید بهتر از همه باشم چون خدا اینگونه خریدار ما است و ذهن ما نیز باید اینگونه فکر کند.

 

وی با بیان اینکه آزمون و خطا باید مدام در زندگی و رفتار ما تکرار شود گفت: هر لحظه باید به گونه ای رفتار کنیم که خداوند تمام گناهان ما را ببخشد و به درجه محبوبیت و مقام ما نزد خداوند سبحان افزوده شود.

 

این کارشناس دینی با بیان اینکه خداوند حق الله را می بخشد ولی حق الناس ها را ما باید خودمان جبران کنیم اضافه کرد: برای اینکه بهترین شویم یکسره فرصت داریم اما فقط باید با خدا ارتباط بگیریم و در این راه کوتاهی نکنیم.

 

حجت الاسلام فرحمند با تاکید بر اینکه اگر در نزد خداوند درجات بخواهیم باید اهل مسابقه و سبقت گرفتن نیز باشیم گفت: تنها خوف ما باید از این باشد که در بهشت درجه ما کم باشد و از این باید بترسیم که اگر خدا ما را نگاه نکند چه کنیم.

 

وی ادامه داد: کسی که به بزرگی خدا اعتیاد پیدا می کند باید نگران این باشد که اگر خداوند به او توجه نکند چه می شود!؟ یک لحظه فکر کند که اگر کسی که همیشه هوای ما را داشته دیگر نیست، چه باید کرد.

 

حجت الاسلام فرحمند اظهار کرد: اهل سبقت شدن و مسابقه دادن اعتیاد می آورد و خداوند دوست دارد که بندگانش اهل مسابقه باشند تا او مدیر برنامه های آنان شود تا تمام کارها و مشکلاتشان را خودش رفع و رجوع کند.

 

وی افزود: بدترین حالت ممکن این است که خداوند بنده اش را به حال خودش رها کند و بگوید به او آنقدر بدهید تا برود.

 

حجت الاسلام فرحمند با تاکید بر اینکه باید حواسمان به محاسبه نفس باشد گفت: فکر کنیم ببینیم آیا حواس خدا به ما هست یا نه، امروز لذت دینداری را چشیدم یه خیر، امروز از امکانات الهی، امکانات خانواده و... استفاده کرده ایم یا خیر.

 

وی اظهار کرد: خداوند دوست دارد همانگونه که با جسمت رفتار می کنی با نفست هم رفتار کنی، مثلا اگر از دویدن خسته بشوید یکدفعه نمی ایستید و کم کم راه می روید و نمی گذارید بدنتان در حین مسابقه سرد شود، این دینداری است و باید مراقب باشیم که از آن دور نیفتیم.

 

حجت الاسلام فرحمند اظهار کرد: خدا ما را برای مسابقه آفریده است، پس باید بخواهیم که ما را در مسیر بهترین عزاداری ها، بهترین توبه کردن ها، بهترین دینداری ها قرار دهد تا حواسمان را جمع این راه و هدایت کنیم.

کد خبر 1113620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha