مطالبه‌ گری حق ائمه‌ جمعه/ با روحیه جهادی و مدیریت کارآمد تحول ایجاد کنیم

عباسی نمازجمعه را جایگاهی برای تبیین ارزش‌های نظام و انقلاب عنوان و تأکید کرد: بایستی با روحیه جهادی و مدیریت کارآمد، در جهت رفع مشکلات مردم، تحول ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز (یکشنبه،۱۶ آبان) در چهارمین گردهمایی امامان جمعه گیلان در دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در رشت با تاکید بر نقش نماز جمعه در بصیرت‌افزایی و هدایتگری جامعه گفت: تریبون‌های نماز جمعه تریبون تبیین ارزش‌های نظام و انقلاب است و  نقش امامان جمعه در بیان مشکلات مردم و پیگیری مطالبات آنان بر کسی پوشیده نیست.

 

استاندار گیلان مطالبه‌ گری را حق ائمه‌ جمعه به عنوان محور ارتباط حاکمیت و مردم دانست و اظهارداشت: امید در میان مردم ایجاد شده و نباید آنان را مأیوس کنیم. باید با روحیه جهادی و مدیریت کارآمد، در جهت رفع مشکلات مردم، تحول ایجاد کنیم.  

 

عباسی با تاکید بر اینکه در دولت مردمی، جهادی و انقلابی آیت‌الله رئیسی باید دست در دست یکدیگر آسیب‌های فرهنگی را کاهش دهیم افزود: امامان جمعه عهده‌دار فرماندهی قرارگاه فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی هستند و بایستی موضوعات فرهنگی پررنگ‌تر شود.

 

وی با ابراز نگرانی از غفلت‌های صورت گرفته در بخش فرهنگ و با بیان اینکه بخش عمده بیانیه گام دوم انقلاب مرتبط با فرهنگ، معنویت، اخلاق و سبک زندگی است، اظهارداشت: باید گسست ایجاد شده در نظام خانواده با توجه جدی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون تهاجم و شبیخون فرهنگی، کنترل و صیانت شود.

 

عباسی مبارزه با فساد، جوانگرایی و جهاد اقتصادی را محور برنامه‌هایش اعلام کرد و افزود: ترویج اخلاق و معنویت در موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیازمند تقواست و باید در همه امور خدا را در نظر بگیریم.

 

وی با تاکید بر ایجاد اراده‌ای واحد از ظرفیت نخبگان، چهره‌های معنوی، سیاسی، انقلابی و اجتماعی در هم‌صدایی بیان کرد: برخی‌ها برای خود پدرخواندگی سیاسی ایجاد کرده‌اند به نحویکه جوان‌های انقلابی مظلوم واقع شده‌اند.

 

استاندار گیلان کاستی‌های موجود در استان را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: انجام پروژه‌های باقیمانده، توجه به کشاورزی، اشتغال، تولید، گردشگری و صنعت که در دل طبیعت زیبای گیلان مغفول مانده؛ باید با فسادستیزی، محرومیت زدایی شود. متأسفانه نظارت در سطح پایینی بوده وگرنه احدی جرأت ایجاد رانت و فساد به خود نمی‌داد.

 

وی فسادستیزی را خط قرمز خود دانست و با بیان اینکه با احدی تعارف ندارم، خاطرنشان ساخت: از ائمه جمعه انتظار دارم تا با رصد عملکردمان در پیشرفت و توسعه استان کمک کنند.

 

 

کد خبر 1113741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha