پرونده استخر فاروج دوباره باز شد

فرماندار فاروج گفت: استخر فاروج با رویکرد کاربری اصلی خود تکمیل شد و به بهره برداری می رسد.

«ابوالحسن نجفی حاج تقی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: تغییر کاربری یافتن به سالن ورزشی ویژه بانوان، برنامه پیش روی طرح ناتمام استخر بود اما با اختصاص اعتبار، این طرح با همان کاربری استخر شنا تکمیل می شود.

 

فرماندار فاروج افزود: با توجه به رکود اجرای این طرح با گذشت بیش از یک دهه از شروع به ساخت آن، تکمیل طرح با رویکرد تغییر کاربری با توجه به تکمیل شدن استخر دانش آموزی بود.

 

وی گفت: شرط مصوبه گرفتن برای تغییر کاربری (تبدیل به سالن ورزشی ویژه بانوان شدن) در قالب طرح های پیشنهادی در سفر استاندار، بررسی مجدد طرح و نیازسنجی در ضرورت تغییر بود.

 

نجفی بیان کرد: ورزش و جوانان با اختصاص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار، تکمیل آن با کاربری استخر را پیگیری کرد و این طرح با همین رویکرد به بهره برداری می رسد.

 

ساخت استخر فاروج از مصوبات دور دوم سفر هیات دولت نهم بود که این طرح در سال 89 کلنگ خورد و قرار بود دو سال بعدش به بهره برداری برسد اما تاکنون ناتمام رها شده است.

 

از سال 93 این استخر جزو طرح هایی شد که باید به بخش خصوصی واگذار شود و از آن سال به بعد هم اجازه تامین اعتبارات دولتی برای این بخش داده نشد. اوایل تابستان سال 91 ساخت دومین استخر شنای فاروج در حالی که استخر نخست هنوز کمتر از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت؛ آغاز شد.

 

این استخر ویژه دانش آموزان بود و قرار بود بر خلاف استخر نخست، از محل اعتبارات ملی ساخته شود، تکمیل این طرح تا سال 98 به درازا کشید و  بلاخره در بهمن ماه سال 98 به بهره برداری رسید اما هنوز دانش آموزان با توجه به شرایط ناشی از کرونا از این فضا استفاده نکرده اند.

 

 

کد خبر 1113755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha