مراقب تصادفات انفرادی باشید

سرهنگ چغلوند گفت: آمار نشان می دهد تصادفاتی که بیشتر منجر به مرگ می شوند، تصادفات انفرادی هستند، یعنی زمانی که راننده در اتومبیل تنهاست.

سرهنگ «مرتضی چغلوند» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: تصادف انفرادی معمولا زمانی صورت می گیرد که اتومبیلی به آرامی به سمت راست جاده کشیده می شود و به خاک یا خطوط پر سر و صدای کناره ها برخورد می کند.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان لرستان،  افزود: از آنجائیکه راننده در این زمان به یکباره هوشیار شده است واکنش شدیدی نشان می دهد او بسرعت فرمان را به سمت چپ می چرخاند تا اتومبیل را به مسیر اصلی برگرداند.

 

وی ادامه داد: همین مسئله باعث می شود چرخ سمت چپ جلو به لبه بالا آمده کنار جاده با زاویه تیز برخورد کند و همین اتفاق اغلب منجر به چپ شدن یا انحراف اتومبیل به سمت ترافیک رو به رو می شود، ماموران تحقیق حوادث می گویند این نوع حادثه به کرات دیده شده و تقریبا کلیشه ای و تکراری است.
 

سرهنگ چغلوند ادامه داد: اندکی احتیاط و پیش گیری، مهم ترین دفاعی است که که ما در مقابل مرگ یا جراحات ناشی از تصادف داریم، ساده ترین ضربه ها و جراحات ممکن است منجر به مرگ شوند، روش های پیشگیری سخت نیستند، از حواس پرتی بپرهیزید، از هیپوتیزم جاده "اثر خواب کننده ناشی از یکنواختی مسیر" اجتناب کنید، سرعت خود را متناسب با وضعیت اتومبیل نگه دارید و مطمئن شوید لاستیک ها و دیگر تجهیزات مانند ترمزها در شرایط مناسبی قرار دارند، استراحت کافی داشته باشید.
 

رئیس پلیس راهور استان لرستان اظهار کرد: اگر اتومبیل خود را در حال رفتن به سمت راست جاده یافتید پدال گاز را رها کنید و همان طور که در سمت راست جاده ادامه مسیر می دهید به آرامی سرعت را کم کرده سپس به نرمی اتومبیل را به جاده برگردانید و در هنگام کاهش سرعت می توانید از ترمزها استفاده کنید ولی مراقب باشید ترمز شدید نگیرد و در این وضعیت فرمان را بطور ناگهانی نچرخانید

کد خبر 1113782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha