۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای عشایر استان اختصاص یافت / نهادهای دامی با عدالت توزیع می‌شود

مدیر کل امور عشایر استان اردبیل گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر اخیر رئیس جمهوری به استان اردبیل برای عشایر استان اردبیل در خصوص تامین هزینه های راه و آب آنها اختصاص یافت.

«معرفت آذری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: نهادهای دامی یارانه ای با عدالت در بین عشایر کوچ رونده توزیع می شود و اجازه توزیع خارج از نوبت و برای افراد غیر عشایر با سیستم هوشمند خدمات عشایر وجود ندارد.

 

مدیر کل امور عشایر استان اردبیل تصریح کرد: سیستم کارت هوشمند خدمات عشایر که از ابتدای سال جاری راه اندازی شده است موجب رفع بسیاری از مسائل غیر شفاف از جمله توزیع نهاده های دامی در بین عشایر شد و هم اکنون توانسته ایم با شناسایی عشایر واقعی که در شهرها ساکن نیستند اقلام یارانه ای را در بین آنها با عدالت توزیع کنیم.

 

این مقام مسئول یادآور شد: هم اکنون 66 هزار و 500 نفر شناسایی شده اند که برای آنها کارت سیستم هوشمند خدمات عشایر صادر شده است و تلاش می کنیم عشایری که در شهرها ساکن هستند را از طریق این سیستم شناسایی کنیم.

 

آذری بیان کرد: البته این سیستم موجب شده است که بسیاری از افراد که ساکن شهرها هستند و یا فوت شده اند را در سال های گذشته اقلام یارانه ای دریافت کنند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کنیم.

 

وی اعلام داشت: 800 میلیارد ریال اعتبار در سفر اخیر رئیس جمهوری به استان اردبیل برای عشایر استان اردبیل در خصوص تامین هزینه های راه و آب آنها اختصاص یافت.

 

مدیر کل امور عشایر استان افزود: تامین زیرساخت های مورد برای آب عشایر از مهمترین مسائل به ویژه در سال های اخیر به دلیل کمبود آب است.

 

آذری عنوان کرد: متاسفانه کمبود آب و خشکسالی مشکلات عدیده ای را برای عشایر استان همچون سایر مناطق کشور به وجود آورده است.

 

کد خبر 1113787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha