دومین طرح کانون‌های تحکیم و تعالی خانواده در شهرستان بندرماهشهر آغاز شد

آيين افتتاحيه تاسيس و استقرار کانون‌های تخصصی تحکيم و تعالی خانواده در شهرستان ماهشهر در راستای انجام مسئوليت اجتماعی و خدمت به مردم منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «نوید نادرپور» در آئین دومین طرح کانون‌های تحکیم و تعالی خانواده در شهرستان بندرماهشهر اظهار کرد: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در توانمندسازی مردم منطقه ذره‌ای دریغ نکرده و بر این موضوع تاکید کرده و ‌امروز شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی با کمک شرکت‌های تابعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس متولی ۲ پروژه از پنج پروژه خرسندساز کمیته مسئولیت اجتماعی این هلدینگ است که اکنون به مرحله اجرایی رسیده‌اند.

 

مدیرعامل شرکت ره آوران فنون پتروشیمی با بیان اینکه آموزش‌هایی که منجر به تغییر رفتار می‌شوند، بازدهی و اثربخشی بیشتری دارند افزود: اگر این آموزش‌ها به صورت پرورشی، مهارتی و اخلاق‌مدارانه با رعایت اصول دینی به خردسالان و نونهالان ارائه شود، منجر به تغییر رفتار و ارتقای فرهنگ و اثربخشی آن در دوران جوانی و میانسالی می‌شود و نتیجه آن توانمندی ویژه‌ای در منطقه است.

 

وی اضافه کرد: آموزش به رده سنی خردسالان و نوجوانان نیاز به بستر پایدار ایمن و مطمئنی به نام خانواده دارد و در صورت موفقیت در طرح تحکیم و تعالی خانواده، این بستر آماده می‌شود.

 

همچنین «سید رضا مرویان حسینی» به بیان جزئیات طرح تعالی و تحکیم خانواده شهرستان ماهشهر پرداخت و ابراز کرد: این پروژه تحکیم با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال و با همراهی مشاوران تربیتی، روانشناسان، مشاوران خانواده، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ‌و فرهنگسراها اجرا و تفاهم‌نامه آن اکنون با ادارات فرهنگ و ارشاد منطقه، منعقد می‌شود.

 

مشاور مطالعات مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس با اشاره به آمار طلاق و ازدواج در شهرستان بندرماهشهر ادامه داد: در شهرستان بندرماهشهر با جمعیت ۳۸۰ هزار نفری در سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ واقعه ازدواج و ۶۶۰ واقعه طلاق ثبت شده و مطابق با آمار کشوری ۱۰ درصد طلاق‌ها در سال اول، ۲۰ درصد در سال دوم و ۴۰ درصد در سال پنجم اتفاق می‌افتد.

 

وی تاکید کرد: تنها با مشاوره‌ای ۱۵ دقیقه‌ای پیش از ازدواج می‌توان از ده درصد طلاق‌ها که در سال اول ازدواج رخ می‌دهد جلوگیری کرد و با انجام مشاوره‌های دیگر به زوجین می‌توان آمار طلاق را به مراتب بیشتر کاهش داد‌.

 

مرویان حسینی با اشاره به اینکه دلیل ۶۳ درصد از تاخیر در ازدواج، ناشی از عوامل فرهنگی و اجتماعی است بیان کرد: طرح تحکیم و تعالی خانواده در چهار سطح تشکیل، تحکیم، توسعه و تعالی خانواده بوده که با کمک کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و با کلاس‌های آموزشی که شرکت ره آوران برای این کانون برگزار می‌کند، انجام می شود.

 

وی با تاکید بر لزوم آموزش و آگاهی مردم منطقه تصریح کرد: مزیت این طرح استمرار، مشارکت، مردمی و اجتماعی بودن و استناد علمی آن است و پیش بینی می‌شود بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از مردم منطقه شامل ساکنان ماهشهر، بندر امام، طالقانی و چمران در این طرح شرکت کنند و نکته مهم این است که این طرح در دراز مدت، بازده خوبی دارد.

 

«حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» نیز با اشاره به فعالیت‌های خوب و موثر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان‌های بندرماهشهر و بندر امام خمینی (ره) در خصوص خانواده و تحکیم بنیان آن اذعان کرد: خانواده محل تامین آرامش و تسکین جان و جسم اعضای آن است و حریمی برای ابراز احساسات با بیان اسرار و تامین نیاز های روحی و جسمی انسان است و قرآن کریم نیز در این خصوص می فرماید: «و الله جعل لکم من بیوتکم سکنا».

 

مدیر ستاد فهما استان خوزستان افزود: طرح و رویداد بزرگ تحکیم و تعالی خانواده در سال 1399 و ادامه آن در سال 1400 توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) با حمایت بسیار خوب هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس سبب هم‌افزایی و پیوند فرهنگی بین نهادهای دینی، فرهنگی و صنعتی شده است.

 

در پایان این مراسم نیز تفاهمنامه طرح تاسیس و استقرار کانون‌های تخصصی تحکیم و تعالی خانواده میان شرکت ره آوران فنون پتروشیمی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرهای بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) منعقد شد.

 

گفتنی است، این طرح بخشی از پنج طرح خرسندساز کمیته مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس بوده که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون های فرهنگی هنری مساجد و حمایت مالی شرکت‌های پتروشیمی تندگویان، فجر، کارون و بوعلی از شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس در منطقه اجرا می‌شود.

 

کد خبر 1113813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha