۲۰۰ هکتار از اراضی تالاب انزلی از گیاه مهاجم سنبل آبی پاکسازی شد

فلاح با بیان اینکه ۲۰۰ هکتار از اراضی تالاب انزلی از گیاه مهاجم سنبل آبی پاکسازی شده است گفت: سازمان حفاظت محیط زیست ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این کار تخصیص داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سید فرشید فلاح» شامگاه یکشنبه (16 آبان) روند پاکسازی تالاب انزلی از گیاه مهاجم سنبل آبی را برشمرد و اظهار داشت: گونه مهاجم سنبل‌ آبی از گونه‌های خطرناکی است که متاسفانه چندین وقت است که وارد آب‌های گیلان و تالاب‌های استان شده است.

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه برای مبارزه با گیاه مهاجم سنبل آبی تاکنون اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام شده است عنوان کرد: در حال حاضر پروژه‌ای را برای مبارزه با سنبل آبی در تالاب بین‌المللی انزلی تعریف کردیم و سازمان محیط زیست هم 600 میلیون تومان اعتبار در اختیارمان قرار داد.

 

فلاح از مشارکت جهاد سازندگی سپاه قدس گیلان، جوامع محلی، تعاونی قایقرانان با اداره محیط زیست شهرستان بندرانزلی جهت مبارزه با سنبل آبی خبر داد و ابراز داشت: با کمک و همکاری این مجموعه‌ها توانستیم 200 هکتار از اراضی تالاب که سنبل آبی بیشترین تهاجم را به آن داشت پاکسازی کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با گیاه مهاجم سنبل آبی باید به شکل مستمر و پروسه محور انجام شود موفقیت در این حوزه را وابسته به همین نکته دانست و ابراز داشت: در کنار پایش مداوم از سطح تالاب انزلی و سایر مناطق، اختصاص بودجه و اعتبارات لازم هم نقش مهمی در پیشبرد فرآیند مبارزه با گیاه مهاجم سنبل آبی دارد. 

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی مشارکت جهاد کشاورزی گیلان، شرکت آب منطقه‌ای و ذینفعانی که از تالاب انزلی بهره می‌برند را هم برای مبارزه با گیاه مهاجم سنبل آبی لازم دانست و گفت: طبق ارزیابی‌های علمی دانه گیاه مهاجم سنبل آبی قادر است 25 تا 30 سال در محیط‌های آبی باقی بماند. 

 

فلاح با تاکید بر اینکه بدون استمرار در امر مبارزه و مقابله با پیشروی گیاه سنبل آبی توفیق خاصی در این حوزه حاصل نمی‌شود خاطرنشان کرد: بودجه و اعتبار لازم برای اجرای طرح مبارزه با سنبل آبی باید حتما در بودجه استان گیلان به شکل سالانه پیش‌بینی و لحاظ شود و در کنار آن می‌توان برای موارد مصرفی این گونه مهاجم هم برنامه‌ریزی کرد.

 

کد خبر 1113916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha