عرصه گردشگری سلامت را تقویت کنیم/ درآمد گردشگری پاک است

نایب رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید عرصه گردشگری سلامت را تقویت کنیم، گفت: درآمد گردشگری درآمد پاکی است و با درآمد سایر حوزه ها متفاوت است.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری کنگره گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گفت: یکی از ظرفیت های بزرگ کشور ما گردشگری است، بستر گردشگری خوبی در کشور ما فراهم است اما وابستگی به نفت اجازه نداد که ما از دیگر ظرفیت هایمان استفاده کنیم.

 

نایب رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما نسبت به سایر کشورهای منطقه از نظر سلامت سرآمد هستیم اما هیچ وقت بحث مدیریت بر دارایی را جدی نگرفته ایم و فقط مصرف داشتیم. الان خیلی از پزشکان ما به کشورهای همسایه مسافرت می کنند، خدمات درمانی ارایه می دهند، دستمزدهایشان را می گیرند و بر می گردند در صورتی که توریست که به داخل کشور وارد می شود نه تنها خدمات سلامت را دریافت می کند بلکه می تواند به همراه خودش اشتغالزایی مناسب و درآمد خوب داشته باشد که ما این فرصت را از دست داده ایم.

 

وی تاکید کرد: کنگره گردشگری سلامت کشورهای اسلامی به مدت سه روز و با مشارکت چندین کشور همسایه برگزار می شود. امیدواریم بتوانیم ظرفیت های کشورمان را در بخش گردشگری سلامت به کشورهای همسایه بیشتر نشان دهیم همه توانمندی نیروی انسانی، تشخیص و درمانی را به منصه ظهور بگذاریم و بتوانیم نسبت به جذب بیماران از کشورهای دیگر اقدام کنیم.

 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت عرصه گردشگری سلامت گفت: درآمد گردشگری درآمد پاکی است و نسبت به سایر درآمدها متفاوت است، ما وقتی نفت می فروشیم فقط نفت می فروشیم ولی وقتی توریست ما درآمد خواهیم داشت و هم می توانیم صادرکننده فرهنگ ارزشی اجتماعی و فرهنگی باشیم.

کد خبر 1113969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha