۳ هزار شغل ویژه مددجویان کمیته امداد خوزستان ایجاد می‌شود

وطن‌پرست با بیان اینکه برای سال جاری کمیته امداد خوزستان متعهد شده سه هزار شغل را ویژه مددجویان کمیته امداد ایجاد کند گفت: تاکنون ۴۴ درصد این آمار محقق شده و امیدواریم تا پایان سال آن را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

«حسین وطن‌پرست» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی مؤسسات کاریابی با معاونان این اداره کل اظهار کرد: این جلسه با هدف به‌کارگیری مددجویان تحت حمایت با مشارکت مؤسسات کاریابی سطح استان برگزار شد. 

 

معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان از ایجاد درگاه ورودی سامانه کاریابی برای تسهیل در اشتغال مددجویان خبر داد و افزود: درگاه ورودی به مؤسسات کاریابی، سامانه‌های مربوطه است و کمیته امداد جهت تسهیل در اشتغال مددجویان اقدام به ایجاد سامانه جامع و واحدی تحت عنوان کارون کرده که پس از اعلام نیازمندی مؤسسات کاریابی در این سامانه اطلاعات مددجویان مرتبط با شغل مدنظر در اختیار مؤسسه قرار خواهد گرفت تا در نهایت منجر به ایجاد اشتغال برای مددجو شود.

 

وی در رابطه با نحوه ورود و ثبت‌نام به این سامانه تصریح کرد: مددجویان به دو صورت فردی، تبادل و اتصال اطلاعات میان دوسامانه سما و کارون می‌توانند نسبت به درخواست اشتغال خود اقدام کنند.

 

وطن پرست اضافه کرد: اطلاعات مددجویان از گذشته پس از بررسی، تأیید کارشناسان اشتغال و مشاوره در سامانه سما بارگذاری شده است؛ بنابراین در صورت اعلام نیازمندی مؤسسات کاریابی، اتصال اطلاعاتی میان دو سامانه کارون و سما برقرار و مددجو پس از طی کردن مراحل مصاحبه شغلی و پیگیری‌های مربوطه به کار معرفی خواهد شد. 

 

وی تعهدات اشتغال سال 1400 را سه هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: این آمار باید تا پایان سال برآورد شود؛ به طور حتم آمار بیش از این‌ها خواهد بود بر همین اساس حدود 10 هزار شغل را لحاظ کرده‌ایم تا بتوانیم پس از شناسایی سه برابری و بارگذاری در سامانه سما سه هزار ثبت‌نام منجر به ایجاد شغل را داشته باشیم.

 

معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد خوزستان ابراز کرد: تا همین لحظه 44 درصد این آمار محقق شده است و امیدواریم تا پایان سال این آمار را به 100 درصد برسانیم.

 

وی با اشاره به آمار کل فرصت‌های شغلی در بخش‌های دیگر اذعان کرد: تعداد کل تعهدات فرصت‌های شغلی در بخش‌های دیگر 14 هزار و 500 است که باید با استفاده از درگاه‌های مختلفی مانند پراخت تسهیلات نظام راهبری شغلی و کاریابی به این آمار جامع عمل بپوشانیم. 

 

وطن‌پرست با بیان اینکه نیاز به ارتباط میان مؤسسات کاریابی و کمیته امداد یکسان و به صورت معامله‌ای برد_برد است یاد آور شد: نقطه قوت این نشست برای کمیته امداد اشتغال مددجویان و برای موسسات کاریابی در درآمد حاصل از این مسیر است، بنابراین امیدواریم فعالیت خوبی در این راستا صورت گیرد.

 

کد خبر 1113971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha