مدارس ابتدایی و متوسطه اول در جهرم از ابتدای آذر ماه حضوری می شوند

نیکفر گفت: بازگشایی حضوری مدارس متوسطه اول و ابتدایی شهرستان جهرم به اول آذر ماه موکول شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی نیکفر»، امروز (دوشنبه ۱۷ آبان) در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان جهرم با اشاره به مجوز آغاز فعالیت حضوری مدارس متوسطه دوم،گفت: پس از ارجاع مسئله بازگشایی مدارس به کمیته تخصصی، مدلی ارائه و  نهایتاً مورد تصویب شورای آموزش و پرورش واقع شد که در آن مدیر مدرسه باید امکان حضور دانش آموزان را حداقل برای یک روز در هفته فراهم آورد.
 

 

مدیر آموزش و پرورش جهرم با اشاره به اینکه در این روش هر پایه حداقل یک روز در هفته در فضاهای وسیع تر و مناسب تر مدرسه حضور پیدا می کنند، افزود: این طرح باعث می شود که تمام امکانات مدرسه در اختیار دانش آموزان یک پایه قرار گیرد و مسئولین مدرسه با حجم کنترل شده تری از دانش آموزان مواجه شوند و از طرفی این مدل به نحوی پیش بینی شده که تمام دروس امکان حضوری شدن را می یابند و زمان فعالیت حضوری دانش آموزان یک نوبت کامل است.

 

وی ادامه داد: همچنین بازگشایی حضوری مدارس متوسطه اول و ابتدایی به اول آذر ماه موکول شده است.

 

نیک فر خاطر نشان کرد: مدارس کم جمعیت روستایی و دروس کارگاهی فنی و حرفه ای  به صورت حضوری فعالیت کرده و مدارس پر جمعیت روستایی، پیش دبستانی ها، دوره اول ابتدایی و مدارس کم جمعیت غیر دولتی به صورت ترکیبی و گروه های کم تعداد دانش آموزی فعالیت آموزشی  را دنبال می کنند.

 

وی با اشاره به اینهک مدارس متوسطه دوم می‌توانند مطابق مدل ارائه شده، فعالیت حضوری خود را آغاز کنند، اظهار کرد: همچنین سنجش توصیفی دانش آموزان ابتدایی و امتحانات دانش آموزان متوسطه اول و دوم به صورت حضوری برگزار می شود.

 

مدیر آموزش و پرورش جهرم حفظ سلامت دانش آموزان و کارکنان مدارس را لازم دانست و افزود: معلمان و دانش آموزانی مجوز ورود به مدارس را دارند که واکسن کرونا را دریافت کرده یا تست کرونا داده باشند.

 

وی رعایت دقیق دستور العمل نسخه۰۶ بهداشتی توسط مدارس را الزامی دانست و گفت: با مدارسی که بر خلاف دستورالعمل ها فعالیت کنند  مطابق قوانین عمل می شود.
 

کد خبر 1113981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha