۴۵ سند مالکیت برای موقوفات رحیم آباد صادر شد

قاسم پور گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۵ سند مالکیت برای موقوفات رحیم آباد اخذ شده است.

«محمد قاسم پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر گفت: این اداره متولی ۱۰۶ بقعه متبرکه، ۵۲۰ مسجد و ۱۱۶ موقوفه متصرفی است.

 

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان های رودسر و املش یکی از رسالت های سازمان اوقاف را صیانت از موقوفات دانست و گفت: تلاش برای صدور سند مالکیت موقوفات مانع از موقوفه خواری و در نتیجه حفظ موقوفات و اجرای نیات واقفان خواهد شد.

 

وی با اشاره به تلاش اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های رودسر واملش گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۵ سند مالکیت برای موقوفات رحیم آباد اخذ شده است.

 

قاسم‌پور اذعان داشت: مساحت موقوفاتی که برای آنها سند مالیکت صادر شده است بالغ بر چهار هکتار است.

 

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال هم برای 13 موقوفه دیگر در شهرستانهای رودسر، املش و رحیم آباد سند مالکیت صادر خواهد شد.

 

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان های رودسر و املش همچنین گفت: با توجه به شرایطی اقلیمی استان گیلان و تخریب سریع اسناد در مواجه با رطوبت، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رودسر در نظر دارد نسبت به جمع آوری و مستندسازی اسناد و مدارک وقف موجود نزد اشخاص حقیق و حقوقی اقدام کند.

 

وی با بیان اینکه این اسناد شامل وصیت نامه، ثلث نامه و سایر مدارک منطبق با موضوع وقف هستند اعلام کرد: اسناد دریافتی به نام خود اشخاص در آرشیو سازمان اوقاف و امور خیریه نگهداری می شود.

 

قاسم‌پور با بیان اینکه موقوفه بعد از وقف از مالکیت واقف خارج می‌شود گفت: نگهداری اسناد مرتبط با وقف در مجموعه دارای قابلیت حفظ و مستندسازی این آثار به صیانت از موقوفات کمک بسیاری می‌کند.

 

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های رودسر واملش اظهارکرد: برخی از این اسناد دارای محتوای تاریخی و فرهنگی عمیقی هستند که از این نظر هم دارای اهمیت هستند.

کد خبر 1114110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha