توضیحات وزیر ارشاد در مورد دیدن فیلم با خانواده خود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دیدن فیلم سینمایی در خانواده ما یک امر عمومی است و تعداد معدودی از فیلم ها که نیازمند اصلاح است را ممکن است با خانواده نتوانم ببینم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه همایش ایران پایدار در مورد شبکه نمایش خانگی در جمع خبرنگاران گفت: امروز یک سری اتفاقات جدید و رسانه های جدید شکل گرفته است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه بحث روشن دارد و این مسئله باید با همفکری و مشارکت بخش های دیگر با این موضوع حل شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما شورای عالی فضای مجازی داریم. نهادهای بالادستی، صدا و سیما، وزارت ارشاد، همه و همه دغدغه این موضوع را داریم و با هم تفاهم کردیم تا این بحث را در یک فرآیند به تفاهمی مشترک برسانیم و این تفاهم در نهادهای بالادستی به تصویب برسد.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در یکی از گفت و گوها اعلام کردید با خانواده فیلم نمی بینید، گفت: این موضوع خیلی روشن بود، فقط در برنامه نگاه یک گفتم که اگر به عنوان وزیر ارشاد فیلمی را با خانواده نتوانم ببینم حتما به جامعه هم توصیه نمی کنم. منظور من این نبود که با خانواده فیلم نمی بینم. فیلمی که من با خانواده نمی بینم نباید جامعه هم ببیند، به خاطر جمع خانواده خودم را مثال زدم. اتفاقا با خانواده چند روز پیش یک فیلم دیدیم. دیدن فیلم با خانواده برای من یک امر عمومی است.

 

وی گفت: آن چیزی که ناظر به تعداد محدودی از فیلم ها بود، گفتم اگر اصلاح انجام نشود من با خانواده آن را نمی بینم.

 

وی اظهار کرد: پس اگر من نمی توانم آن فیلم را ببینیم باید برای جامعه نیز همین اتفاق بیفتد. یعنی اگر معدل عمومی جامعه، عرف، اخلاق، جامعه و سنت های حاکم بر آن، ضوابط شرعی و قانونی موضوعی را نپذیرد، من هم بر همین اساس اجتناب می کنم. طبیعی است که نمی توانیم آن را برای جامعه تجویز کنیم.

 

 

کد خبر 1114125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha