نیازمند الگوی پدافندی جامع در حوزه رسانه هستیم

سردار جلالی با بیان اینکه نمی توان فضای مجازی و رسانه را رها کرد، گفت: ما نیازمند الگوی پدافند جامع در حوزه رسانه هستیم و بیشترین آسیب رهاسازی فضای رسانه به مردم می رسد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار غلامرضا جلالی در همایش پدافند غیرعامل ایران پایدار گفت: از نکات مهم در پدافند غیرعامل آسیب پذیری است. دشمن به دنبال سازماندهی مردم علیه منافع ملی و حاکمیت است و امروز تهدیدات جدید دشمن مردم محور هستند.

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل اظهار کرد: با رشد و توسعه رسانه تعریف مرزهای جغرافیای تغییر کرده و تحول رسانه ای مرزها را درنوردیده است و اهداف و اثرگذاری رسانه ای به شکلی شده تا در برابر طرح ها و پروژه ها دشمن اثرات دلخواه آنها را بگذارد.

 

سردار جلالی ادامه داد: فناوری سایبری عنصر کارکرد و عدم کارکرد از جمله عناصر تهدیدات دشمن هستند و دشمن تلاش می کند با سازماندهی مردم منافع ملی و حاکمیت را به خطر بیندازد. ابعاد دفاعی و امنیتی در این موضوع بسیار جدی است. آمریکا جنگ رسانه ای را به راه انداخته و در این راه بسیار تلاش می کند.

 

سردار جلالی گفت: تمام کشورها تلاش دارند تا رسانه را مدیریت کنند. رسانه باید ابزاری برای برقراری ارتباط میان حاکمیت و مردم باشد و مشکلات مردم را به حاکمیت و سخنان حاکمیت را به مردم انتقال دهد. در حقیقت رسانه نگاه و رویکردهای حاکمیت را به مردم منتقل می کند.

 

وی گفت: رسانه کارکرد سلاح گونه در مقابله با تهدیدات جدید دشمن است. کشورهای دنیا به دنبال ملی سازی فضای مجازی هستند چرا که قلمرو سرزمین سایبری اهداف بسیاری از کشورهاست که می تواند زمینه نفوذ دشمن باشد.

 

وی گفت: نخست وزیر فرانسه در کنفرانس امنیتی به دخالت و حضور آمریکا اعتراض می کند و آنها رویکرد خاص خود را دنبال می کنند اما عقب افتادگی در این زمینه وجود دارد.

 

وی در مورد برخی کوتاهی ها در دولت دوازدهم در موضوع فضای مجازی گفت: دولت دوازدهم را با نام دولت عبرت یاد می کنیم. در این دولت شاهد ولنگاری فضای مجازی بودیم. دولت دوازدهم اجازه داد دشمن با افکار عمومی و مردم بازی کند. ما باید از این ضعف ها عبرت بگیریم.

 

وی گفت: رسانه های غربی تلاش می کنند ملت ها علیه منافع ملی خود کشور فعالیت کنند. در این زمینه آنها از شبکه مجازی استفاده می کنند و این تهدید باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: نظام حکمرانی رسانه ای کشور به هم خورده، دشمن در فضای مجازی با ابزار افکار عمومی به حکمرانی کشور حمله می کند. متاسفانه ما این اسلحه را به دست دیگران دادیم و از خطای راهبردی دولت قبل دشمن بهره برده است.

 

وی با بیان اینکه ما نیازمند الگوی پدافند جامع در حوزه رسانه هستیم، گفت: نبود راهبرد آفندی و پدافندی منسجم رسانه ای در کشور یکی از مشکلات جدی است و ما فاقد راهبرد اثرگذار در این زمینه هستیم که باید در صیانت از افکار عمومی و مردم راهبرد خاصی را در پیش بگیریم.

 

وی گفت: نباید اجازه دهیم رسانه های خارجی ملت ما را به بازی بگیرند. آنها از این سلاح علیه منافع حاکمیت استفاده می کنند.

 

وی اظهار کرد: انتخاب موضوع استکبارستیزی اقدام مهم آفندی در مقابل تهاجمات رسانه ای دشمن است. ارزش های اصیل اسلامی و انقلابی در حوزه آفندی از طریق رسانه باید دنبال شود. دشمنان از فضای مجازی و رسانه ای به عنوان سلاح علیه ما استفاده می کنند. ما هم باید در مقابل آن دفاع کنیم و نیاز به الگوی پدافندی و جامع داریم. تحول فضای رسانه ای نیازمند قانون است و مردم بیشترین ضرر را از این حوزه می بینند.

 

وی خاطرنشان کرد: وقتی ابزار رسانه متحول می شود، قانون، ضابطه و مقررات می خواهد و نمی توان آن را رها کرد. بیشترین آسیب رهاسازی فضای رسانه و مجازی به مردم می رسد. فضای مجازی و ولنگار رسانه متهم به نداشتن قانون هستند. تفکیک موضوع دفاع و موضوع پوپولیسم یک مسئله جدی است که باید از طریق مجلس و قانون حل شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1114147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha