آمریکا تلاش می کند جنگ شناختی را به حوزه مردم تزریق کند

مشاور رسانه ای سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به عملیات روانی دشمن و استفاده از هیجانات و احساسات زودگذر در فضای مجازی و رسانه ای گفت: آمریکا تلاش می کند جنگ شناختی را به حوزه مردم تزریق کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمد اسکندری، مدیر کل امور بین الملل سازمان پدافند غیرعامل و مشاوره رسانه ای سازمان پدافند غیرعامل در همایش پدافند غیرعامل ایران پایدار گفت: این همایش فتح بابی در آغاز مسیر است. پدافند غیرعامل بخش مکمل دفاع است تا مفهوم دفاع در بخش های اجرایی نهادینه شود.

 

مشاور رسانه ای سازمان پدافند غیرعامل افزود: تهدیدات در کشور متفاوت است و چند دهه پیش از این تهدیدات، نظامی بود اما امروز از تهدید نظامی عبور کردیم و با بخش جدیدی از تهدیدات مواجه هستیم که تهدیدات نوین از آن یاد می شود. در الگوی پدافند غیرعامل تلاش می شود الگوی دفاعی ارتقا یافته و این الگو تسهیل پذیر باشد.

 

وی گفت: عناصر پدافند غیرعامل بر مفهوم دارایی تکیه دارد که از جمله آنها تهدید و آسیب پذیری و جامع پذیری از عناصر اصلی پدافند غیرعامل است.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز پدافند غیرعامل به تدبیر رهبر انقلاب با ساختارسازی توانسته در بسیاری از حوزه ها وارد و شاهد توسعه دانشی و ساختاری باشیم.

 

اسکندری ادامه داد: در حوزه مباحث رسانه اسناد بالادستی وجود دارد که در این اسناد پدافند غیرعامل نیز ماموریت دارد و در بسیاری از سیاست های کلی نظام به موضوع ایجاد آرامش روانی و پیوسته از طریق رسانه اشاره شده است.

 

وی با اشاره به الگوی پدافند غیرعامل در فضای رسانه اظهار کرد: طی دو دهه گذشته بیشتر بر دارایی های موجود مانند سیستم های خدماتی تاکید شده است. امروز در برنامه و راهبرد دشمن به این نتیجه رسیده ایم که دارایی های معنوی کمتر از دارایی های مادی نیست که در این حوزه سرمایه های اجتماعی و روانی به عنوان دارایی های نوین محسوب می شوند.

 

وی با اشاره به سرمایه گذاری های آمریکایی ها برای عملیات سازی در بستر فضای رسانه اظهار کرد: آمریکایی ها تلاش دارند جنگ شناختی را به حوزه مردم تزریق کنند و در این حوزه از عملیات روانی و از تنش و احساسات زودگذر استفاده می کنند تا محاسبات در حوزه شناختی را تحت تاثیر قرار دهند و در حوزه جنگ شناختی اثرگذار باشند. آنها حتی به حوزه کلان تصمیم گیری با استفاده از هوش مصنوعی نفوذ می کنند.

 

وی تاکید کرد: در حوزه مدیریت فضای مدیریت رسانه ای آسیب پذیر جدی است و شاهد فقدان الگوی جامع مدیریتی در حوزه رسانه هستیم.

 

وی گفت: الگوی مدیریت رسانه در شرایط بحران با توجه به اختلالی که در شبکه سوخت به وجود آمد، بسیار آسیب پذیر است و می تواند ظرفیت تولید بحران را داشته باشد البته در این حادثه رسانه و مردم مدیریت کردند و رسانه با مدیریت شرایط به مردم بسیار کمک کرد.

 

یوی گفت: امروز بحران جزو لاینفک زندگی در آسیا، اروپا و آمریکاست و ما همچنان با بحران های مختلف مواجه هستیم و در شرایط بحران تحت تاثیر فشار زمان قرار داریم و مجبور به اقدام در این شرایط هستیم.

 

وی گفت: امروز در فضای رسانه باید با راهبردی جامع اشراف کامل داشته باشیم و متناسب با تهدیدات روز استراتژی مناسب را انتخاب کنیم و بر استراتژی فعال و هوشمند متمرکز شویم. حوزه انفعالی پاسخ نمی دهد.

کد خبر 1114167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha