نمایندگان مجلس در حوزه انتخاب استاندار، نقش مشورتی دارند

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: حق انتخاب استانداران با دولت است و نمایندگان مجلس در این حوزه، نقش مشورتی دارند.

«سیدمحمد پاکمهر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: تغییر و جابه جایی و نقل و انتقال نیروها با روی کار آمدن هر دولتی روال مرسومی است و دولت ها برای رسیدن به اهداف و برنامه هایشان دست به انتخاب گزینه های همسو می زنند.

 

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در هر دولتی ممکن است در انتخاب استاندار از نظر مشورتی نمایندگان استفاده شود یا نه، گفت: از مجمع نمایندگان استان این نظر مشورتی خواسته شد، که متناسب با شرایط استان، پنج گزینه به وزارت کشور معرفی شده اما اینکه انتخاب از بین این گزینه ها انجام می شود یا خیر، در اختیار دولت است.

 

وی، با بیان اینکه از قطعی شدن یا نشدن گزینه ای مطلع نیستیم، افزود: از بین پنج گزینه معرفی شده از سوی مجمع نمایندگان سه نفر بومی و دو نفر غیر بومی هستند.

 

معرفی استاندار جدید به معنی ضعف کارآیی استاندار فعلی نیست


پاکمهر با اشاره به اینکه استاندار فعلی در حد رضایت و توان خود خدمت کرده و فعالیت داشته است، بیان کرد: استاندار فعلی نیروی با تجربه ای است که نهایت تلاش را در ارائه  خدمات داشته و این گونه نبوده که وقت خود را حیف و میل کرده باشد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: معرفی استاندار جدید، دال بر ضعف نیروی فعلی نیست و جابه جایی استانداران، فرماندارن و بخشداران و مدیران کل با تغییر دولت مرسوم است.

 

 

بهکارگیری نیروهای خلاق و توانمند رویکرد در معرفی گزینه ها بوده است

 

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در ارائه  گزینه ها، رویکرد استفاده از نیروهای خلاق، توانمند و با مدیریت جهادی و انقلابی با محور خدمت به مردم و لحاظ شایستگی ها در انتصاب بوده تا گامی در مسیر برطرف شدن محرومیت ها و مشکلات معیشتی مردم و تنگناهای حوزه اقتصادی برداشته شود.

 

پاکمهر افزود: فرد خوش فکر، با تجربه و توانمند در حوزه مدیریت که بتواند خلاها و دغدغه های جامعه را برطرف کند و آهنگ توسعه استان را سرعت ببخشد، باید پای کار بیاید.

 

سفره مردم خراسان شمالی خالی است

 

پاکمهر با اشاره به اینکه رتبه دوم فقر را در بین 31 استان کشور داریم، گفت: سرانه در آمد خانوار در خراسان شمالی پایین است  و باید اولویت در انتخاب سکاندار استان، گزینه ای توانمند در حوزه اقتصادی باشد تا با حل دغدغه های اقتصادی استان در این بخش تحول آفرین باشد.

 

وی با اذعان بر اینکه استان قابلیت های بالایی دارد، بیان کرد: برای تبدیل ظرفیت های بالقوه به فعل، استانداری با بسترسازی برای ایجاد سرمایه گذاری داخلی و خارجی  باید وارد گود شود.

 

وی گفت: به جهش اقتصادی نیاز داریم تا به هدف مهم ایجاد رضایت مندی در مردم برسیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از کرونا، حوزه اقتصادی، معیشت و اشتغال مهمترین دغدغه مردم است که امیدواریم گزینه انتخابی این موارد را در دستور کار قرار دهد.

 

 

کد خبر 1114296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha