افراد ثروتمند از ارز ۴۲۰۰ تومانی بیشتر بهره‌مند شده و افراد فقیر کمتر از این نفع برده اند

زمانیان با بیان اینکه افراد ثروتمند از ارز ۴۲۰۰ تومانی بیشتر بهره‌مند شده و افراد فقیر کمتر از این نفع برده اند، گفت: این در حالی است که هدف این طرح حمایت از دهک‌های پایین بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مرتضی زمانیان، کارشناس مسائل اقتصادی شب گذشته (دوشنبه 17 آبان) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر درباره اینکه آیا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شوک به بازار وارد می‌کند یا نه، گفت: ممکن است برخی کالا‌ها گرانتر شوند، اما راهبرد ارز ۴۲۰۰ تومانی، تنظیم بازاری نبوده و اهداف رفاهی داشته است.

 

وی با بیان اینکه افراد ثروتمند از ارز ۴۲۰۰ تومانی بیشتر بهره‌مند شده و افراد فقیر کمتر از این نفع برده اند در صورتی که هدف این طرح حمایت از دهک‌های پایین بوده است، گفت: این سیاست در رسیدن به اهداف خود موفق نبوده، اما در کاهش قیمت تاثیر داشته است.

 

زمانیان با اشاره به اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی نیازمند نظارت جدی بود، زیرا در بستر خود فساد را داشت، گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در برخی اقلام شوک قیمتی ایجاد نمی‌کند، اما در برخی اقلام مثل دارو که طیف گسترده‌ای است؛ شوک قیمتی ایجاد خواهد کرد.

 

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه باید یک برنامه مدون در خصوص نظام یارانه‌ای داشته باشیم، گفت: در نظام رفاهی هم حداقل مصرف مردم در نظر گرفته شود تا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شوک قیمتی ایجاد نکند.

کد خبر 1114311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha