۱۵۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان ایلام به لورانتوس آلوده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: گیاه نیمه انگلی لورانتوس در جنگل‌های استان به شدت در حال شیوع است و بیش از ۱۵۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان را هدف قرار داده است.

«رضا احمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: ۲۵ دستگاه خودرو به صورت ویژه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی استان را به صورت روزانه دنبال می‌کنند، در زمینه حفاظت از جنگل خود مردم، دهیاران، بخشداران نیز همکاری دارند.

 

وی تصریح کرد: تغییرات اقلیمی به عنوان تهدیدی جدی در بحث منابع طبیعی به خصوص در جنگل‌ها است، باید در راستای حفاظت جدی تر از جنگل‌ها همه آحاد مردم همکاری داشته باشند.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام  گفت: گیاه نیمه انگلی لورانتوس در جنگل‌های استان به شدت در حال شیوع است و بیش از ۱۵۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان را هدف قرار داده است.

 

احمدی بیان کرد: در زمینه مدیریت و کنترل این آفت، گروه‌های مردمی با منابع طبیعی استان ایلام همکاری بسیار خوبی دارند.

 

وی  تصریح کرد: تغییر و جایگزینی سوخت یکی از مسائل در روستاهای استان است و در حال حاضر بسیاری از روستاهای استان تحت گازکشی قرار دارند.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام بیان کرد: در برخی مناطق استان هم اکنون از آبگرمکن های خورشیدی استفاده می‌شود، امیدواریم با مجموع اقدامات انجام شده در بحث گازرسانی و انرژی خورشیدی بحث حذف استفاده از درخت و هیزم را فراهم کنیم.

کد خبر 1114403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha