عدم تطبیق دستگاههای اجرایی با نیاز کارآفرینان مشکل بزرگی در جامعه محسوب می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه نبود کارآفرین و یا عدم تطبیق دستگاههای اجرایی با نیاز کارآفرینان را مشکل بزرگی برشمرد و گفت: کارآفرینی که با شجاعت به میدان آمده باید توط مدیران درک شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در همایش هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران، نبود کارآفرین و یا عدم تطبیق دستگاههای اجرایی با نیاز کارآفرینان را مشکل بزرگی دانست و اظهار کرد: کارآفرینی که با شجاعت به میدان آمده و تنها یکی از ثمره آن  ایجاد اشتعال خواهد بود باید توسط مدیران درک شود.

 


وی تاکید کرد: باید افراد کارآفرین شناسایی و زمینه حضور آنها در جامعه را در عرصه توسعه فراهم کرده و در کنار آن بازنگری جدی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را داشته باشیم تا کارآفرین پرورش داده شود.

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان بیان کرد: در بحث کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و اشتغال با ابهاماتی مواجه‌ هستیم که گاهی مرزهای بین این مباحث درهم تنیده می‌شود در حالی‌که کاملا از هم مجزا هستند.

 


وی هفته جهانی کارآفرینی را فرصتی برای بیدار شدن کشورها و ملت‌هایی دانست که از غافله کارآفرینی عقب مانده‌اند و افزود: تنها هدف کارآفرینی ایجاد اشتغال نیست، بلکه اشتغال تنها یکی از ثمرات آن است.

 


جعفری گفت: معضل بیکاری متاثر از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌هاست که در همین زمینه تسهیلاتی برای آن اختصاص یافته ولی آنگونه که باید اثرگذار نبوده چون تعریف ما از کارآفرین واقعی نبوده است.

 


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان بیان کرد: ارزش افزوده ناشی از کارآفرینی بر اقتصاد و افزایش سرمایه و توسعه تاثیر بسزایی دارد که باید این مهم در جامعه بصورت فرهنگ درآید چرا که کارآفرینی در دنیای رقابت مهمترین مساله است که شخص کارآفرین بر مبنای شجاعت، درایت و آینده‌نگری قدم در این راه می‌گذارد.

 


جعفری با بیان اینکه دنباله روی از مشاغل کارآفرینی نیست، اضافه کرد: ایجاد بسترهای کارآفرینی از مسیر دانشگاه می‌گذرد تا ایده‌ها به سرمایه گذاری برسد.

کد خبر 1114474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha