مراسم استقبال از خانواده شهید «نقدی‌پور» در بیرجند برگزار می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: آئین استقبال از خانواده شهید «جهانگیر نقدی‌پور» که بعد از ۳۹ سال به تازگی هویت او شناسایی شده روز پنج‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار می‌شود.

سرهنگ« غلامرضا فلاحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه هویت چهار شهید گمنام مدفون در این استان از طریق انجام آزمایش DNA پس از گذشت ۳۳ سال از جنگ تحمیلی شناسایی شده است، گفت: پیکر مطهر این شهدای دفاع مقدس با تلاش گروه‌های تفحص شهدا کشف و شناسایی شده است. این شهدا در عملیات‌های تک دشمن سال ۶٧، بدر، محرم و رمضان به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: پیکر این شهدا در چهار نقطه خراسان جنوبی از جمله دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، دانشگاه آزاد بیرجند، شهر حاجی‌آباد زیرکوه و حوزه علمیه برادران بیرجند دفن شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه شهید جهانگیر نقدی‌پور از شهدای احراز هویت‌شده شهدای گمنام به خاک سپرده شده در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است، تصریح کرد: پیکر پاک این رزمنده شهید پس از ۳۹ سال از زمان شهادت، پس از ۲ مرحله انجام آزمایشات DNA از شهدای گمنام و خانواده ‌های شهدای جاویدالاثر و اعلام نتیجه آن از سوی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح شناسایی شد.

 

سرهنگ فلاحی ادامه داد: آئین استقبال از خانواده شهید جهانگیر نقدی‌پور و تعدادی از مسئولان خوزستان ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه روز پنج‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار می‌شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: تا این لحظه اسامی سه شهید دیگر اعلام نشده و پس از اعلام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به خانواده این شهدا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

گفتنی است؛ بسیجی شهید جهانگیر نقدی پور در تاریخ نهم شهریور ماه سال ۱۳۴۲ در روستای محمودآباد از توابع شهرستان مسجدسليمان دیده به جهان گشود. وی دوران کودکی را در روستای خود سپری کرد و پس از استخدام پدرش در گروه کاغذسازی پارس هفت تپه، به شهرستان شوش دانيال مهاجرت کرد و تحصیلات خود را تا پایان مقطع راهنمایی ادامه داد.

 

با آغاز جنگ تحمیلی و بمباران شهر شوش، همراه خانواده به مدت ۲ سال به شهرستان شوشتر مهاجرت کرد و بعد از آزادسازی شوش در سال ۱۳۶۱ به شهر خود برگشت و بلافاصله با ثبت نام در بسیج آماده حضور در جبهه شد. شهید جهانگیر نقدی پور در سن ۱۹ سالگی پس از حضور در جبهه در ۱۸ بهمن ماه سال ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی به فیض شهادت نائل آمد ولی پیکر پاکش در خاک جبهه ماند و در زمره شهدای جاویدالاثر قرار گرفت.

 

پیکر پاک شهید جهانگیر نقدی پور پس از تفحص توسط نیروهای کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح روز چهارشنبه چهارم بهمن ماه سال ۱۳۸۵ همزمان با ایام ماه محرم الحرام به همراه چهار تن شهید دیگر به عنوان شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی شهر بیرجند آرام گرفت که اکنون پس از ۳۹ سال شناسایی شد.

 

 

کد خبر 1114478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha