شوراهای استان می توانند مطالبات مردم را به اهداف عملیاتی تبدیل کنند

نظری با بیان اینکه شورای اسلامی استان در همان سطوح فعالیت خود می تواند مطالبات مردم را به اهداف عملیاتی تبدیل کنند؛ گفت: شوراها با استفاده از ظرفیت بسیار خوب خود می تواند نقش بسیار مهمی در رفع مسائل و مشکلات مردم داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «یعقوبعلی نظری» امروز سه شنبه (۱۸ آبان) در نخستین اجلاس رسمی دوره ششم شورای اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: اولین مطلبی که همه ما باید به توجه کنیم این است که مسئولیت چه از نوع انتخابی و انتصابی به ویژه در نظام مقدس اسلامی اگر چه افتخار آمیز است اما بسیار سنگین و مهم است و به معنی واقعی کلمه به صورت امانت در دست ما است.

 

استاندار خراسان رضوی افزود: وقتی که به ما اعتماد می شود (و امانتی که همین مسئولیت است) در اختیار ما گذاشته می شود، حتی در ارتباط با حفظ و صیانت از مسئولیت باید از جایگاهی که در آن قرار گرفته ایم، مراقبت کنیم. همه ما کارگزارانی هستیم که باید برای مردم خدمت کنیم و نسبت به این موضوع باور عملی و اعتقادی داشته باشیم و اگر خرده اشکالاتی داریم به اعتبار این مسئولیت و امانتی که داریم خود را با این مسئولیت تطبیق دهیم.

 

وی با بیان اینکه اگر در مسئولیت ها قرار گرفتیم حتما باید زیر ساخت های مبنایی و عمومی را رعایت کنیم؛ گفت: تا زمانی که قدرتی در اختیار نداریم، در شرایط منع تخلفات قرار نگرفتیم و کاری بر عهده ما نیست لذا امکان خطا به دلیل قرار نگرفتن در شرایط خاص برای ما وجود ندارد اما وقتی در مسئولیتی هستیم امکان خطا در ما بیشتر می شود لذا مسئولیت ما نیازمند مراقبت است و اگر از خود مراقبت نکنیم نمی توانیم از امانتی که مردم در اختیار ما گذاشتند، محافظت کنیم و امانت دار خوبی نخواهیم بود.

 

نظری شوراهای اسلامی خراسان رضوی را متعلق به رضا (ع) دانست و افزود: این شورا باید به گونه ای عمل کند که شرمنده امام رضا (ع) نباشد و در وهله اول باید از سلامت قطعی برخوردار باشد و  تا آنجایی که می تواند در خدمت مردم باشد و برای مردم گره گشایی کند و این سوالات را باید در پایان هر دوره از خود داشته باشد که چقدر گره گشای مشکلات مردم بوده است و به چه مقدار در مسئولیتی که عهده دار بوده تلاش کرده است.

 

وی با بیان اینکه شوراهای استان با توجه به تشکیلاتی که دارد بهتر می تواند اشکالات و در هدف گذاری ها مجموعه استانداری را همراهی کند؛ اظهار کرد: اگر هدف گذاری، برنامه و روش ما اشکال دارد ما از برنامه ها و هدف گذاری های خوب استقبال می کنیم.

 

استاندار خراسان رضوی خطاب به اعضای شوراهای استان بیان کرد: هنر شما این است؛ در همان سطوحی که مشغول هستید مطالبات مردم را به اهداف عملیاتی تبدیل کنید؛ همچنین شوراها می تواند ظرفیت خوبی برای مردم باشد تا از این طریق مسائل و مشکلات مردم را حل و فصل نماید از جمله در بحث طلاق که اگر محله ور حرکت کنیم و با خانواده ای که در معرض طلاق قرار گرفته گفتگو شود (مانند کاری که در قدیم انجام می‌دادند) و از این طریق طلاق کاهش پیدا خواهد کرد.

 

وی بیان کرد: شما اعضای شوراهای استان باید گره ها و مشکلات مردم را احصا و برای آن برنامه ریزی کنید و از درون ظرفیت های مردم امکان سازی و به واسطه مردم آنها را حل کنید. همچنین هماهنگی و هم افزایی شما اعضای شوراها بسیار مهم است و می توانید تبادل عمومی در استان داشته باشید.

 

نظری گفت: یکی از موضوعات مورد توقع من، نظارت بر دهیاری ها است دهیار آخرین لایه و مسئول حکومتی در روستا است و یکی از مکان هایی است که می تواند نظارت خوبی داشته باشد، ما مامور به حرکت هستیم و وقتی صادقانه و خالصانه برای مردم حرکت کردیم شاهد رفع مشکلات خواهیم بود.

 

کد خبر 1114584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha