مهلت یک هفته ای دادستان برای پاک سازی جنوب شهر دهلران/ سلامت مردم خط قرمز است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران گفت: شهرداری دهلران ظرف مدت یک هفته باید نسبت به بهسازی،لایروبی و جمع آوری نخاله های جنوب این شهر اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «بهروز جباری» در حاشیه بازدید از جنوب شهر دهلران  اظهار کرد: متاسفانه انباشت زباله، نخاله ساختمانی و فاضلاب شهری سلامت مردم جنو ب شهر را به خطر انداخته است.

 

وی اظهار کرد: شهراری دهلران، آب فاضلاب ظرف مدت یک هفته باید اقدام به پاکسازی و بهسازی مسیر های فضلاب  ونخاله های مناطق جنوب شهر کنند.

 

جباری با اشاره به اینکه سلامت مردم خط قرمز دادستانی است، افزود: انباشت مشکلات شهری و عدم توجه به جنوب شهر باعث شده بیماری سالک در این منطقه شیوع پیدا کند که عدم توجه مسئولان برای دادستانی پذیرفتنی نیست.

 

وی افزود: متاسفانه در حاشیه شهر دهلران نخاله های ساختمانی فراوانی از گذشته تجمیع شده است که همین امر، باعث شده روند بیماری سالک در این شهرستان بالا برود.

 

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان دهلران افزود: بحث سالک تهدیدی علیه بهداشت و سلامت عمومی است که طبق ماده ۶۸۸ ادارات دامپزشکی، محیط زیست و شبکه بهداشت درمان به عنوان متولی تعیین اقدامات تهدید کنندگان علیه سلامت بهداشت عمومی مشخص شده اند و در مواد مندرج در صلاحیت این نهادها مکلفند با طرح شکایت در مراجع قضایی پیگیر مشکلات باشند.

 

جباری تصریح کرد: تعیین این سه نهاد نافی مسئولیت سایر ادارات و سازمانهای درگیر با مساله سلامت عمومی جامعه نخواهد بود و به عنوان مثال شهرداری به عنوان متولی جمع آوری زباله و ساماندهی نخاله های ساختمانی در مقابله با بیماری سالک وظیفه عمده و خطیری به عهده دارد و هرگونه کوتاهی در این باره از ضعف نظارت گرفته تا کمبود منابع مالی باتوجه به اهمیت موضوع برای دادگستری و دادسرا که مرجع اصلی حفط حقوق عامه است قابل قبول نخواهد بود.

 

وی  خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه کوتاهی از جانب شهرداری و اداره آب فاضلاب روستایی و آبفای شهری و شبکه بهداشت و نهاد های مشابه دادگستری نظر به وظیفه ذاتی خود وارد عمل خواهد شد.

 

کد خبر 1114599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha