قابل پیش بینی بودن افزایش شدید قیمت برنج در این فصل سال

موسوی درباره قابل پیش بینی بودن افزایش شدید قیمت برنج در این فصل سال گفت: برنج از طریق تولید داخل به صورت صد درصد تأمین نمی‌شود و به واردات نیاز داریم و این افزایش قیمت پیش بینی پذیر بود و انتظار داریم سریع‌تر واردات انجام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، سید داود موسوی، معاون سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان شب گذشته (سه شنبه 18 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه واحدصنفی مجاز است درصد‌های سود مصوب خرده فروشی را در اقلام خود اعمال کند، گفت: در حال حاضر در موضوع تخم مرغ درب مرغداری مبلغ ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان مصوب شده است؛ وقتی که قیمت تخم مرغ از درب مرغداری بالاتر عرضه شود بنابراین قیمت مصرف کننده هم بالاتر می‌رود؛ البته منکر تخلف در خرده فروشی هم نیستم.

 

موسوی با بیان اینکه زمانی که شرایط تولید و عرضه مرغ مناسب باشد کارکرد میدان بهمن خوب است، تصریح کرد: به دلیل تنوع و تعداد واحد‌های خرده فروشی و مرغداری‌ها، امکان مراجعه یک واحد خرده فروشی به مرغداری وجود ندارد. بازرس مستقر در میدان بهمن داریم و مرغ بر اساس حواله تحویل مغازه دار می‌شود.

 

معاون سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه کاهش ۱۰ درصدی در سه قلم کالای لبنی اتفاق نیفتاده است، گفت: این طور نیست و تکذیب می‌کنم و با واحد‌های تولیدی مکاتبه کردیم و اعلام کردیم قیمت‌ها باید بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی باشد و در توزیع این سه قلم محصول لبنی مشکلی وجود ندارد.

 

وی درباره قابل پیش بینی بودن افزایش شدید قیمت برنج در این فصل سال هم افزود: برنج از طریق تولید داخل به صورت صد درصد تأمین نمی‌شود و به واردات نیاز داریم و این افزایش قیمت پیش بینی پذیر بود و انتظار داریم سریع‌تر واردات انجام شود.

 

موسوی درباره افزایش قیمت روغن و کره هم گفت: روغن و کره مشمول قیمت گذاری تثبیتی بودند در سال گذشته ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از کره برداشته شد، ولی تا مهر سال قبل قیمت کره مصوب ۴ هزار و ۵۰۰ تومان بود؛ در موضوع روغن هم اواخر سال قبل قیمت روغن افزایشی بود، چون قیمت جهانی رشد پیدا کرد البته روغن جزو اقلامی است که در بازار رصد می‌شود و قیمتی است که مصوب شده و تنظیم بازار ابلاغ کرده است یعنی قیمتی است که ناشی از عوامل بهای تمام شده، هزینه‌های دستمزد و قیمت جهانی است. در موضوع مرغ و تخم مرغ قیمت گذاری دستوری وجود ندارد.

کد خبر 1114669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha